Kunstcampagne verfraait straatbeeld

Kunstcampagne verfraait straatbeeld
  • Media
  • 15 mei 2020 @ 08:37
  • 22114 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Kunst & CultuurOutdoorCampagnes

De Vereniging Rembrandt en diverse outdoormedia-exploitanten slaan de handen ineen en brengen kunst naar buiten.

Foto: abri van Clear Channel in Utrecht.

Op ruim 2.000 abri's van Clear Channel, 10 videoschermen van Ocean Outdoor en 40 digitale abri's van Hillenaar Outdoor verspreid door Nederland zijn sinds gisteren bekende kunstwerken uit Nederlandse musea te zien. Doel van de campagne, een initiatief van Vereniging Rembrandt, is om musea een hart onder de riem te steken en tegelijkertijd een groter publiek in aanraking laten komen met 'hoogtepunten uit ons gezamenlijk kunstbezit'.

Op de uitingen zijn 'publiekslievelingen' te zien uit de Collectie Nederland, zoals Rembrandt's Titus aan de lezenaar (Museum Boijmans van Beuningen) en de twee 14de-eeuwse Japanse tempelwachters in het Rijksmuseum.

Fusien Bijl de Vroe, directeur Vereniging Rembrandt, zegt: 'Deze werken zijn ingezonden door kunstliefhebbers voor onze actie 'Kunst die je bijblijft'. Uit hun vaak persoonlijke toelichtingen blijkt welke kracht van kunst uitgaat, hoe zij ontroert en fascineert. De wetenschap dat die kunst er ook in moeilijke tijden is en op een weerzien wacht, dat troost.'

Raymond van Kasterop, managing director Clear Channel Nederland, voegt toe: 'Ondanks de geldende maatregelen zijn we juist meer buiten dan vóór corona. Om boodschappen te doen of om een wandeling in de buurt te maken. We blijven daarbij veel meer in onze eigen omgeving. Juist daar kunnen wij als mediabureaus het verschil maken met onze abri's in ruim 280 gemeentes. Nu de advertentiemarkt flink onder druk staat, bieden we dit soort initiatieven graag een platform. Met deze openluchttentoonstelling brengen we kunst naar de mensen. Daarnaast maken we het straatbeeld er een stukje mooier mee.'

Over

De Vereniging Rembrandt zet zich in voor de bescherming en verrijking van de Collectie Nederland, door financiële steun te geven bij aankopen, restauraties en onderzoek.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken