GfK: YouTube blijft populair onder jongeren

- Media
- 23 nov 2020 @ 09:25
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 23 nov 2020 @ 09:25
- Sjaak Hoogkamer
GfK Crossmedia Link (GXL) toont aan dat YouTube het meest gebruikte platform blijft onder jongeren (96% online bereik in oktober 2020, leeftijd 13-24 jaar).
De gemiddelde tijd die online besteed wordt op YouTube steeg in een jaar tijd van gemiddeld 64 naar 67 minuten per dag onder de doelgroep (online op smartphone, tablet en PC/laptop, zonder de tijd op het televisiescherm).
Onder overige (sociale-)videoplatforms met advertising is een sterke stijging te zien in het gebruik van Instagram; het maandbereik steeg in een jaar tijd van 71% naar 87% onder jongeren.
Ook TikTok maakt een duidelijke groei door onder jongeren, terwijl Snapchat juist minder vaak gebruikt werd door hen. TikTok verdubbelde haar tijd per actieve dag in oktober ten opzichte van een jaar eerder.
Binnen GXL wordt zowel het online gebruik als de kijktijd naar televisiezenders gemeten. Hieruit blijkt dat de tijd die jongeren op YouTube, Instagram, Snapchat en TikTok besteden ongeveer gelijk is aan hun televisiekijktijd (25 grootste live tv zenders).
Online videoplatform Videoland doet het ook goed en steeg in maandbereik van 16% naar 21%.
Youtubebehoudtkoppositieoktober2020.pdf
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- GfK: Behoefte instant gratification... 27-01-2023
- 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'27-01-2023
- Nieuwe hoofdredacteur Expovisie en... 26-01-2023
- Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid... 25-01-2023
- Jessica van der Waal commercieel... 24-01-2023
- Luistercijfers: NPO Radio 2... 24-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day