Nieuw: Mayonnaise Media
- Media
- 15 mrt 2021 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Televisie
- 15 mrt 2021 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Het Belgische mediabedrijf Transfer heeft sinds januari een samenwerking met de Franse mediagroep FranceTV Publicité. Transfer richtte een specifiek departement op, waarbij merken en adverteerders uit de Benelux voortaan één aanspreekpunt hebben om te adverteren op de meest premium televisienetwerken - tv en online - wereldwijd: Mayonnaise Media.
Mayonnaise Media is een onderdeel van Transfer, het enige Belgische mediabedrijf/reclameregie voor thematische televisie en online video. Transfer representeert onder meer themazenders als National Geographic, Fox, Disney Channel, Syfy, Cartoon Network in België. Met de oprichting van Mayonnaise Media, onder leiding van Stefan Hougaerts en Sam De Clerck, kunnen Nederlandse, Belgische en Luxemburgse adverteerders reclameruimte aankopen op de nationale zenders van de France Télévisions Group en op de internationale zenders TV5Monde en France 24 en zo makkelijker wereldwijd adverteren. En dat verklaart ook meteen de toch wel opvallende naam van de nieuwe regie Mayonnaise Media: ‘Net als verschillende individuele ingrediënten, zoals eieren, mosterd, olie en azijn, één perfecte substantie maken, vormen de verschillende internationale kanalen één perfecte samenhang binnen Mayonnaise Media.’
Mayonnaise Media is antwoord op versnipperde internationale medialandschap
Volgens Michel Dupont, general manager Transfer, fungeert Mayonnaise Media als het centrale aanspreekpunt voor bedrijven en organisaties die internationaal willen adverteren op premium televisiezenders: ‘Daarvoor werken we samen met onder meer France Télévisions en andere internationale spelers. Zo willen we een kwalitatief antwoord bieden op het versnipperde internationale medialandschap’.
Omdat Nederland, België en Luxemburg exportlanden zijn, besloot Transfer een nieuw departement in het leven te roepen. Dupont: ‘Het aanbod van Mayonnaise Media zal in de toekomst nog verder uitgebreid worden met nieuwe internationale zenders en online kanalen. Dankzij het ruime aanbod zullen adverteerders uit de Benelux miljoenen huishoudens weten te bereiken in Europa en ver daarbuiten. De talrijke zenders van France Télévisions - France 2, France 3, France 4 & France 5 - maken het mogelijk nauwkeuriger te adverteren in bepaalde regio's van Frankrijk. Met TV5Monde, France 24 en andere toekomstige zenders onder FranceTV, breidt het aanbod wereldwijd onder Transfer via Mayonnaise Media uit. Op deze manier wordt niet enkel de lokale economie geboost, maar wordt vooral de Benelux tot macro-enconomische top geheven.’
Mayonnaise Media
Mayonnaise Media werd als nieuwe afdeling opgericht onder mediabureau/reclameregie Transfer en legt de focus op de internationale verkoop van advertentieruimte. In samenwerking FranceTV Publicité vertegenwoordigt Mayonnaise Media lokale Franse zenders zoals France 2, France 3, France 4 & France 5, maar ook internationale spelers zoals TV5Monde, France 24 en andere toekomstige zenders onder FranceTV. Meer info via mayonnaise-media.com.
FranceTV Publicité
FranceTV Publicité is de regie van de France Télévisions Groep en verkoopt met 300 medewerkers advertentieruimte voor bijna 40 televisiezenders, waaronder France 2, France 3, France 4, France 5, 1ère, TV5Monde, France 24, 13ème Rue, Syfy, E! Trace Urban, Melody, Cartoon Network, Boomerang, Boing, Warner TV, National Geographic en Voyage. Daarnaast kan er via FranceTV Publicité ook ruimte ingekocht worden op bijna 30 websites en mobiele applicaties, zoals france.tv, francetvsport, franceinfo, Météo-France, Radio France, Brut, plusbellelavie en allodocteurs.fr.
Transfer
Transfer is de enige nationale reclameregie voor thematische televisie en video, zowel in het noorden als het zuiden van België. Transfer vertegenwoordigt de advertentieruimte voor onder meer 13ème Rue, C8, Cartoon Network, Disney Channel, Disney Junior, Dobbit TV, Eclips TV, Eleven Sports, Eleven Pro League, Fox, Kanaal Z / Canal Z, Ment, National Geographic, Plattelands TV, Studio 100, SYFY, TV Plus & Xite. Sinds de overname van 21st Century Fox door Disney in maart 2019, is The Walt Disney Company hoofdaandeelhouder van Transfer. Voor meer info zie mytransfer.be.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing