Steeds meer uitgevers bij Media Futures Market

Steeds meer uitgevers bij Media Futures Market
  • Media
  • 6 sep 2022 @ 10:59
  • 14369 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Steeds meer uitgevers sluiten zich aan bij het in- en verkoopplatform van media in Europa, Media Futures Market. Waren het voorheen vooral adverteerders, nu maakt het platform bekend dat FD Mediagroep, Audiohuis (onderdeel van NRC), Schiphol Media, Omroep Reclame Nederland en &C Media zich hebben aangesloten.

Het totaal aantal media-producten komt daarmee op vijfhonderd. Het totaal aantal actieve inkopers op driehonderd. Het doel van het platform is om kostenefficiëntie in het media-ecosysteem te brengen door adverteerders en media-exploitanten direct met elkaar te laten handelen, zonder de tussenkomst van mediabureaus.

Transparantie
Stijn Gimbrère, een van de oprichters: ‘Bij onze lancering sprak een aantal uitgeverijen nog anoniem met de pers. Ze gaven aan zich niet bij ons platform aan te sluiten omdat ze geen conflicten wilden met de mediabureaus die verantwoordelijk zijn voor een belangrijk deel van hun omzet. Een begrijpelijke reactie, maar nu we tien maanden verder zijn en meer dan driehonderd adverteerders hun media op het platform inkopen, kunnen ze niet anders dan erkennen dat de behoefte aan transparantie groot is. En niet geheel onbelangrijk, ze zien nu wat voor effectief marketing- en saleskanaal het platform is en daar ben ik natuurlijk blij mee. Als grote namen als de FD Mediagroep, Schiphol Media en &C Media vertrouwen in je uitspreken, kun je niet anders dan trots zijn. Zij maken het aanbod compleet.’

Volgende stap: mediaplanchecker.nl
Naast het aantrekken van nieuwe media-exploitanten, adverteerders en bureaus hebben de oprichters in de afgelopen maanden ook gewerkt aan een nieuw platform: www.mediaplanchecker.nl. Op deze website, die 1 augustus live is gegaan, kunnen adverteerders en reclamebureaus terecht voor een onafhankelijke en gratis check van hun mediaplan. Gimbrère: ‘Steeds vaker kregen we de vraag of wij ook het mediaplan konden beoordelen. Voor ons was dat het ultieme bewijs dat de markt behoefte heeft aan nog meer transparantie en gemak en dat is precies wat wij bieden, maar dan wel op een zo efficiënt mogelijke manier. Medeoprichter Jaap van Strien bouwde daarom in relatief korte tijd dit extra platform erbij, dat uiteraard ook voor adverteerders en bureaus toegankelijk is die zich nog niet bij het Media Futures Market-platform hebben aangesloten.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken