Patrick Willer van Salesforce: 'Podcasts zijn ideaal voor zakelijke communicatie'

Patrick Willer van Salesforce: 'Podcasts zijn ideaal voor zakelijke communicatie'
  • Media
  • 13 okt 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • PodcastDutch Podcast Conference

Patrick Willer is Innovation Officer bij Salesforce en één van de sprekers tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’ op dinsdag 1 november in B Building in Amsterdam. Een korte kennismaking.

Patrick Willer is als Innovation Officer bij een van de grootste technologiebedrijven continu bezig met wat de toekomst te bieden heeft. Hij doet niets liever dan gedachten uitwisselen over 'what's next'.

Waarvoor leent een podcast zich volgens jou bij uitstek in zakelijke communicatie?
Podcasts gaan zoveel dieper en menselijker in op onderwerpen, daar kan geen ander medium tegenop. Ideaal voor zakelijke communicatie. Als je je luisteraar eenmaal te pakken hebt, dan heb je ook goed de aandacht.

Hoe zet jijzelf podcasts in binnen de marketingmix?
Ik post ze op mijn verschillende feeds en vraag dat ook van onze gasten.

Welke drie podcasts luister je zelf?
Philosophize This is mijn persoonlijke favoriet. De host - Stephen West - doet diep onderzoek en verpakt het scherp en duidelijk in korte krachtige afleveringen. Ik luister zelfs afleveringen meerdere keren terug.
Theo Maassen’s Ervaring voor beginners vind ik heel erg goed gedaan. Leuke gasten. Leuke inzichten.
Joe Rogan noemen is wellicht een beetje voor de hand liggend, maar wat ik een toffe Nederlandse versie vind is Eindbazen.

Maken jullie je podcasts met een externe partij?
Ja bij de Podcast Studio in Utrecht, omdat we zelf die faciliteiten niet hebben en vooral de technische vaardigheden niet. Leuk dat je er dan ook zelf even uit bent.

Kun je een tip van de sluier oplichten met betrekking tot je verhaal tijdens het congres?
Jazeker. Ik ga het heel persoonlijk insteken. Wat mijn reis is geweest om de podcast te realiseren en hoe dat dan gaat binnen een groot bedrijf als Salesforce.

Hoe wij onze droom realiseerde: een eigen podcast
Tot een jaar geleden consumeerde ik alleen podcasts en nu ben ik opeens host van een hele fijne podcast. In mijn presentatie vertel ik je alles over het waarom, wat en hoe van de Aanjagers-podcast.

THE DUTCH PODCAST CONFERENCE
Hét event over zakelijke podcasts


De podcast is bezig aan een ongekende opmars. Wat is het geheim van deze populariteit? En hoe kun jij daarvan leren? Je kunt een podcast namelijk slim inzetten voor merkpositionering, een centrale rol geven in je contentstrategie of hem gebruiken om medewerkers betrokken te houden bij het nieuwe werken. Of je verbindt je merk aan één van de vele populaire podcasts die er al zijn! Welke weg je ook kiest, tijdens de Dutch Podcast Conference leer je volop van de inzichten, praktische tips en ervaringen van andere merken. Wat zijn hun succesverhalen? Waar liepen zij tegenaan en hoe overwonnen ze obstakels? Hoe bouwen zij met een podcast continu en dagelijks effectief aan hun merk?

Kom 1 november naar het congres en krijg alles te horen over podcasts: de opzet en productie ervan, de succescases, de effectieve impact op je merkcommunicatie en de mogelijke verdienmodellen. Meer informatie via dutchpodcastconference.nl of koop hier direct je kaartje met korting.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken