Kika Buhrmann nieuwe directeur Nespresso Nederland
- Media
- 30 mrt 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaMarketing
- 30 mrt 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Vanaf 1 april 2023 start Kika Buhrmann als nieuwe algemeen directeur bij Nespresso Nederland. Buhrmann maakt sinds 2008 in verschillende markten en functies carrière bij Nespresso.
Zij startte als B2C Channel Manager in Spanje en was tot voor kort Vice President B2B & B2C Sales in Amerika. Buhrmann zal nu met haar volgens de company 'diepgaande Nespresso-kennis' leidinggeven over Nespresso Nederland. Ze volgt Daniel Schneider op, die deze functie de afgelopen vijf jaar heeft vervuld.
Buhrmann: 'Met veel trots en energie start ik aan deze functie. Koffie is in Nederland echt onderdeel van onze cultuur en nieuwe trends zorgen voor een dynamische markt. De focus van Nespresso Nederland ligt op het creëren van unieke koffiebelevingen voor onze consumenten. Door middel van duurzaam ondernemen kijken we continue hoe we een positieve impact op de lokale koffie-communities kunnen versterken. Persoonlijk wil ik mensen om mij heen inspireren om het beste uit zichzelf te halen en om vanuit intrinsieke doelen te werken. Gelukkig sluit dit goed aan bij de bedrijfscultuur van Nespresso.'
Duurzaamheid staat bij Buhrmann hoog in het vaandel en dat sluit feilloos aan bij het bedrijf: 'Het duurzaamheidsprogramma van Nespresso is de kern van ons bedrijf. Bij elke beslissing die wij nemen, kijken wij naar het effect op onze waardeketen en op onze planeet: in plaats van ons te richten op de makkelijke keuze, gaan wij voor de juiste keuze. Deze keuzes zijn bijvoorbeeld goed zichtbaar in ons nieuwe flagship boutique concept. Op 5 april 2023 wordt deze in Amsterdam gelanceerd en we zijn trots op de duurzame initiatieven die zich hier uiten, van het interieur tot de live Recycling Corner. Het kunnen bieden van persoonlijke en menselijke ervaringen maakt het verhaal compleet.'
Al vijftien jaar timmert Buhrmann volgens het merk stevig aan de weg binnen Nespresso. 'Ze kijkt terug op een progressieve carrière bij en sterke toewijding aan het koffiemerk. Ze trad in dienst in Spanje en mag inmiddels vele markten afvinken, van Zwitserland tot Amerika. Dat ze nu naar Amsterdam terugkeert voelt als thuiskomen.' Met haar inclusieve en inspirerende leiderschap, haar resultaatgerichte mentaliteit gericht op strategie en uitvoering, gekoppeld aan haar eerderr genoemde diepgaande Nespresso-kennis, is Buhrmann volgens moederbedrijf Nestlé de aangewezen persoon om Nespresso Nederland succesvol te leiden.
(PvWK, foto: Nestlé)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- carrière
- Spanje
- Nestlé
- leiding
- merk
- espresso Nederland
- duurzaam
- cup
- boon
- diepgaand
- B2C Channel Manager
- Nespresso-kennis
- Nespresso
- what else
- Vice President B2B & B2C Sales
- Daniel Schneider
- koffie
- Nespresso
- Kika Buhrmann
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing