Hypr neemt verkoopactiviteiten huis-aan-huiskranten over van DPG Media

- Media
- 30 nov 2023 @ 12:57
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 30 nov 2023 @ 12:57
- Michiel van Zaane
Per 1 januari 2024 draagt DPG Media de advertentieverkoop voor huis-aan-huiskranten over aan Hypr. Hypr neemt verkoopplatform Adlocal voor de nationale advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten over van DPG Media.
Eerder dit jaar nam Hypr als de lokale advertentieplatforms ToLocal en DeLokalePlanner over. Met de overname van Adlocal is Hypr uitgegroeid tot de grootste speler op het gebied van huis-aan-huis-adverteren in Nederland.
Huis-aan-huiskranten hebben een dekking van 92% van Nederland en bieden een analoog bereik van bijna 11 miljoen consumenten per week en ruim 50 miljoen digital views per maand, volgens Hypr.
Mike van der Moolen, Directeur Direct Sales bij DPG Media: ‘Nadat wij onze laatste huis-aan-huistitels verkochten, waren we de afgelopen periode nog wel verantwoordelijk voor de nationale advertentieverkoop van dit mediumtype. We zien echter dat het huis-aan-huis medialandschap versnippert. Door het centraal te organiseren komt de advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten beter tot zijn recht. Met de komst van Hypr is er nu een natuurlijk moment gekomen om ook de nationale verkoop over te dragen.’
Bart de Vries, Managing Director Hypr: ‘Hypr is de one-stop-shop waar nationale adverteerders en bureaus met één telefoontje alle 562 huis-aan-huis-kranten en 1.200 lokale nieuwssites kunnen inschakelen. Met een nationale dekking van 92% van de Nederlandse huishoudens en een bereik van 11 miljoen Nederlanders is Hypr in korte tijd een belangrijke speler in de Nederlandse media-industrie geworden.
Manager van Adlocal Bas Stikkelorum verhuist mee en start per 1 januari bij Hypr.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Alles wat je moet weten over de DeepSeek
- Onderzoek: aantal gebruikte social platformen daalt, gebruik...
- Koopman is BM's Mediapersoon van het Jaar
- 70% van de Nederlanders ervaart contactarmoede
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf ABN Amro Open
- Nieuwe genomineerden Ster Gouden Loeki voor goede doelen bekend
Laatste Nieuws
- [marketeer 216] Annette Reijersen... 07-02-2025
- Mercurs jubileumfilm genomineerd... 05-02-2025
- Eisma Media Groep neemt PRINTmatters... 03-02-2025
- Mediahuis NRC en Mindshare... 03-02-2025
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf... 30-01-2025
- Koopman is BM's Mediapersoon van het... 30-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day