[column] Top 5-TikTok-trends: oude bekende, #Beige Flag en sterk 'taaltje' marketing
- Media
- 2 jun 2023 @ 11:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jun 2023 @ 11:14
- Sjaak Hoogkamer
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
1. MERK: Kruidvat
Afgelopen tijd zie je haar steeds vaker voorbij komen op het platform: de winkelmedewerkster van Kruidvat Akkers. Door haar enthousiasme en ietwat stijve uitspraken verovert ze menig TikTok-hart. Hét bewijs dat marketing op TikTok niet altijd hogere wiskunde hoeft te zijn.
@kruidvatakkers7895 Zoveel meer acties met de voordeelkaart!! #kruidvat #nederland #fyp #voordeelkaart ♬ origineel geluid - kruidvat akkers
2. TREND: ‘Wear these glasses and pose’
Fanatieke TikTokkers zullen deze trend uit 2022 nog wel herkennen: ‘Wear these glasses and pose’. De bedoeling van de trend is dat verschillende mensen op een event de bril op doen en hiermee op de foto gaan. De foto’s worden vervolgens op de muziek snel achter elkaar ge-edit en op de app geplaatst. Anders dan vorig jaar? De filmpjes krijgen een extra touch door het gebruik van de CapCut-app. De trend leeft voornamelijk op in de trouwsector (het is immers hártstikke ‘wedding season’), maar eventmanagers of winkels kunnen hier ook prima mee aan de haal. Voorbeeld: grijp een zonnebril uit het schap en zet ‘m bij alle medewerkers op de neus.
3. SOUND: Anne Fleur - Vakantie
De zomer staat echt bijna voor de deur en dat betekent een overload aan TikToks met een zomers tintje. In de fashionsector gebruiken ze hierbij massaal dezelfde nieuwe sound: het nummer ‘Vakantie’ van Anne Fleur, dat daardoor flink viral gaat. Ben jij werkzaam in de modebranche? Show dan als de wiedeweerga je nieuwe collectie op deze populaire, zonnige banger. Actief in een andere branche? Ook andere zomerse items, diensten of producten kunnen prima worden geshowd met ‘Vakantie’ als begeleidende tune.
@flowthebrand FLOW ZOEKT VAKANTIE PROMOTERS! ✨💗💌☀️💜 Wat moet je doen? - Volgons op Instagram & tiktok - Stuur ons een dm waarom wij jou moeten kiezen en waar je op vakantie gaat! ✈️ Maandag 22 mei kiezen we 5 meiden uit! 🌸 (Vanaf 1000 volgers) #flowthebrand #fy #viraal #promotersgezocht #promoters #vakantie ♬ Anne Fleur Vakantie sped up - Rox🦋
4. HASHTAG: #beigeflag
TikTok-slang, oftewel de taal die wordt gebruikt op het platform, begint zich steeds verder uit te breiden. Na afkortingen als POV en FYP is het TikTok-woordenboek weer uitgebreid met een nieuw begrip: Beige Flag. De ‘Beige Flag’ kan gezien worden als een nieuwe variant van de welbekende ‘Red Flag’. Waar de spreekwoordelijke rode vlag refereert aan een slechte eigenschap of een persoon voor wie je moet oppassen, duidt de beige op een saaie, brave of sullige eigenschap van iemand. Een leuke trend om op in te spelen met collega’s of om herkenbare klanten/momenten te visualiseren.
5. (INFLUENCER) CAMPAGNE: De gebarentaal-dans
T-Mobile gooit hoge ogen met haar nieuwe campagne, waarin de communicatie-expert zich hard maakt voor het vergroten van de kennis van gebarentaal en zo bijdraagt aan een inclusievere samenleving. Het bedrijf staat voor verbinding en contact maken, wat voor de 1,5 miljoen doven en slechthorenden in ons land niet altijd even makkelijk is. Slechts 1,7% van de Nederlanders beheerst immers gebarentaal, dat zijn nog geen 300.000 mensen. Door middel van een pakkende, unieke sound (Lichaamstaal van Sigourney K en Sor), het dansje met gebarentaal-bewegingen, de speciaal ontwikkelde filter die het onder de knie krijgen van die veelgebruikte gebaren makkelijker maakt én de medewerking van influencers - stuk voor stuk elementen met viral-potentie - hoopt T-Mobile Nederland massaal aan de ‘sign language’ te krijgen.
@lanimanila Hoe cool is dit?! Dit nummer in gebarentaal leren💕Check het effect! #denkunlimited #partner @T-Mobile Nederland ♬ Lichaamstaal - Sigourney K & Sor (prod. Sor & Saffeh)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing