Awards Beste Webwinkels van Nederland uitgereikt

Awards Beste Webwinkels van Nederland uitgereikt
  • Online
  • 28 mrt 2014 @ 08:40
  • 23404 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsE-commerce

Tijdens het jaarlijkse Nationale Thuiswinkel Awards Gala in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee zijn op 27 maart de Nationale Thuiswinkel Awards 2014 uitgereikt . Zestien Nederlandse webwinkels zijn onderscheiden als beste in hun categorie. Wijnand Jongen, secretaris Stichting Nationale Thuiswinkel Awards: ‘Het was een spectaculaire avond met mooie winnaars en eervolle verliezers. De vakjury had het door de vele inzendingen lastig dit jaar.’

De Publieksprijzen XL werden uitgereikt in 7 hoofdcategorieën aan webwinkels met een jaaromzet hoger dan 4 miljoen euro. Daarnaast werden er 8 Vakprijzen uitgereikt en is de winnaar van de Beste Webwinkel van Nederland bekendgemaakt. De winnaars zijn gehuldigd tijdens de traditionele gala-avond met ruim 600 aanwezigen in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee.

Winnaars Publieksprijzen XL 2014
Nieuw in 2014 is dat consumenten uit een online panel van GfK hebben bepaald wie de winnaars zijn van de Publieksprijzen XL. Deelnemende webwinkels hoefden daardoor niet meer de consument op te roepen voor het verzamelen van stemmen.

GfK voerde in opdracht van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards het onafhankelijke consumentenonderzoek uit. Op basis hiervan kwamen in 7 hoofdcategorieën de volgende winnaars van de Publieksprijzen XL met een jaaromzet vanaf 4 miljoen euro uit de bus:

Winnaar Publieksprijs XL Reizen & Vrije tijd: bol.com
Winnaar Publieksprijs XL Mode: MissEtam.nl
Winnaar Publieksprijs XL Levensmiddelen & Persoonlijke Verzorging: Superwinkel.nl
Winnaar Publieksprijs XL Media/entertainment: bol.com
Winnaar Publieksprijs XL Huis, Hobby & Cadeau: fonq.nl
Winnaar Publieksprijs XL Elektronica & Telecom: Coolblue.nl
Winnaar Publieksprijs XL Financiële & Persoonlijke diensten: hema.nl

Winnaars Vakprijzen 2014
Naast de Publieksprijzen XL zijn er ook 4 Vakprijzen en 5 Deelvakprijzen uitgereikt. Webwinkels worden bij deze Awards beoordeeld door een deskundige vakjury. De deelnemers aan de Deelvakprijzen zijn op basis van de GfK ShopExperience beoordeeld op de afzonderlijke stappen uit het koopproces. Onderzoeksbureau GfK heeft in samenwerking met experts een benchmark van de best in class gecreëerd voor iedere Deelvakprijs. In totaal werden meer dan 180 aspecten van de webwinkels beoordeeld. De Vakprijzen gaan naar webwinkels die zich in 2013 op een succesvolle, spraakmakende, creatieve en/of innovatieve wijze het best hebben gemanifesteerd.

De deskundige vakjury heeft de volgende winnaars van de Vakprijzen uitgeroepen:

Beste Startende Webwinkel: Timberprint.nl
Beste Mobiele Webwinkel: wehkamp.nl
Cross Border E-commerce Award: Yoursurprise.com

De winnaars voor de Deelvakprijzen zijn:

Copernica Online Marketing Award: Coolblue.nl
Osudio Product Experience Award: Greetz.nl
AfterPay Easy Buying Award: deBijenkorf.nl
PostNL Dynamic Delivery Award: Coolblue.nl
ContactCare Customer Centricity Award: Coolblue.nl

De webwinkel die het beste scoort op alle afzonderlijke stappen uit het koopproces en alle vijf de Deelvakprijzen heeft de titel “de Beste Webwinkel van Nederland” gewonnen.

En tot de Beste Webwinkel van Nederland 2014 is uitgeroepen: bol.com!

Bol.com wordt door de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards afgevaardigd naar de derde editie van de European E-commerce Awards en wordt voorgedragen voor de Entrepreneurial Award. De Cross Border Award winnaar Yoursurprise.com wordt voorgedragen voor de longlist van de European Pure Player Award. Deze Awards worden in samenwerking met Ecommerce Europe op 17 juni uitgereikt tijdens de Global E-commerce Summit 2014. De Global E-commerce Summit vindt plaats van 16 tot en met 18 juni in Barcelona.

Winnaars Publieksprijzen XS
Op 6 maart 2014 werden de Publieksprijzen XS uitgereikt in Amsterdam. Bekijk hier de winnaars.

Sponsors
De Nationale Thuiswinkel Awards 2014 worden mede mogelijk gemaakt door:
Hoofdsponsors: GfK, ING, PaySquare, Sandd, Selektvracht
Co-sponsors: Buckaroo, Docdata, Hybris Software, iDEAL, ippies.nl, Ogone
Categoriesponsors: AfterPay, ContactCare, Copernica, PostNL, Osudio
Partners: GfK ShopExperience, Q&A Research & Consultancy
De Nationale Thuiswinkel Awards 2014 worden ondersteund met campagnes in print en online in samenwerking met de volgende mediapartners: Emerce, MarketingTribune, RetailTrends, Telecommerce, Twinkle, ManagementTeam, Sprout, Textilia.
 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken