[Multichannel 2015] Jurjen Jongejan: 'Verdubbel uw conversie in 4 stappen! Tips voor meer omzet'

[Multichannel 2015] Jurjen Jongejan: 'Verdubbel uw conversie in 4 stappen! Tips voor meer omzet'
  • Online
  • 10 apr 2015 @ 01:13
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • InterviewMultichannel

Wilt u de conversie van uw webshop structureel verhogen? Dan mag u deze keynote niet missen. Conversie-specialist Jurjen Jongejan legt u uit hoe u dat aanpakt. Waar moet u beginnen? Welke analyses moet u maken? Wat zijn de laatste trends? Deze keynote zit vol met praktijkcases op het gebied van A/B testen, bruikbare tips en een bewezen stappenplan. U verlaat de zaal met concrete ideeën om de conversie van uw webshop te verhogen. Jongejan vertelt waar hij over gaat spreken en vooral waarom u Multichannel Conference 2015 niet mag missen.

1. Waarom moeten bezoekers naar jouw sessie komen?
Veel e-Commerce bedrijven weten niet dat je met conversie-optimalisatie het verschil kunt maken. Bedrijven die dat wel weten pakken het vaak niet goed aan. In deze sessie leer je een bewezen aanpak om conversie-optimalisatie procesmatig aan te pakken. Je leert waar je moet beginnen, welke tools je kunt gebruiken en hoe je door je bezoeker centraal te stellen een structureel hogere conversie realiseert.

2. Testen, analyseren etc is allemaal heel belangrijk, maar kost het niet enorm veel tijd?
Ik krijg deze vraag vaak, maar ik begrijp nooit waarom deze gesteld wordt. Zoekmachine-optimalisatie kost toch ook enorm veel tijd? Of emailmarketing? Of het verbeteren van je klantenservice? Dan wordt deze vraag nooit gesteld. Als iets tijd kost, heb je volgens mij twee opties: of je doe het zelf of je besteedt het uit. Dat geldt voor iedere marketing-euro. Het gaat erom: waar geef je je marketing-euro aan uit.

3. Heb je één gouden tip voor de verhoging van je conversie?
Ik heb niet één gouden tip. Iedere webshop is weer anders en heeft een andere doelgroep. Natuurlijk zijn er best practices, een aantal ervan deel ik tijdens mijn sessie. Als ik toch een tip mag noemen is dat je conversie-optimalisatie met een goede structuur moet aanpakken. Zo voorkom je fouten en besteed je je conversie-euro het meest effectief. Veel bedrijven zien het als een project, maar het is een proces.

4. Moeten webshophouders altijd sturen op conversie of zijn er ook andere kpi’s die belangrijk kunnen zijn?
Beginnende webshops of middelgrote webshops hebben natuurlijk eerst traffic nodig om uberhaupt conversie te kunnen optimaliseren. Dus zullen allereerst meer sturen op traffic. Heb je al veel verkeerskanalen al ingezet wordt conversie veel belangrijker. Of loyaliteit. De toekomst van e-Commerce ligt bij conversie en loyaliteit. Uiteindelijk draait om de lange termijnwaarde van een klant in je database. Conversie-optimalisatie draagt daar aan bij.

5. Met wel gevoel verlaten de bezoekers jouw sessie?
Mijn boek krijgt op Managementboek.nl heel veel goede reviews. Wat ik teruglees is dat ze geinspireerd zijn en direct aan de slag willen met conversie-optimalisatie. Dat komt doordat mijn boek heel concreet en praktisch is. Ik beloof dat dat tijdens mijn sessie ook zo is. Bezoekers verlaten vol inspiratie en concrete tips de zaal.

Meer informatie over het programma, sprekers is te lezen op www.multichannelconference.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken