Tikkie lanceert eigen WhatsApp stickers
- Online
- 21 jun 2019 @ 11:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Social media
- 21 jun 2019 @ 11:19
- Sjaak Hoogkamer
Tikkie lanceert als eerste Nederlandse merk zelf ontworpen WhatsApp stickers. Met de set van 11 stickers kunnen gebruikers reageren in de appjes. De stickers zijn gratis te downloaden in de Tikkie app.
Tikkie is in 2016 geïntroduceerd en telt inmiddels meer dan 5 miljoen gebruikers. Het is een initiatief van ABN AMRO, gratis te gebruiken voor iedereen met een Nederlandse betaalrekening. ‘Dat bedankje en die bevestiging in WhatsApp is echt onderdeel van de Tikkie. We geven onze gebruikers met deze stickers een snelle mogelijkheid om dat gesprek op een leuke manier verder te laten gaan,’ aldus Moreno Kensmil van Tikkie. ‘Je kunt met deze set op een grappige manier bedanken of bevestigen dat je hebt betaald. Maar ook op een subtiele manier iemand even herinneren dat hij je nog moet betalen met de ‘Betaal je mijn Tikkie nog?’ sticker.’
Pakketje met stickers
De stickers zijn te downloaden in de Tikkie app. Iedereen die de nieuwste versie van Tikkie opent, krijgt een pop-up melding. Het pakketje opent vervolgens vanzelf in WhatsApp en slaat ze daar ook op. De stickers zijn te vinden achter het stickericoontje in de tekstbalk van je chat en te herkennen aan het Tikkie logo.
Credits:
Creatie: Go Spooky: Alvin de Groot, Maikel Hennipman, Stefanie Ladangh
Klant: Tikkie: Moreno Kensmil, Joep Hulshof
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese gebruikers en vergroot...
- NS Stations lanceert game met kortingsacties voor reizigers
- Kaart wint van appje bij verjaardagen
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met Airmail
- [column] Human Intelligence als gamechanger in een AI-tijdperk
- Etos viert 100.000 volgers met luierdonatie
Laatste Nieuws
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met... 13-09-2025
- Kaart wint van appje bij verjaardagen12-09-2025
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
- Etos viert 100.000 volgers met... 29-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes