Pathé zet Snapchat in als HR-tool

Pathé zet Snapchat in als HR-tool
  • Online
  • 1 okt 2019 @ 14:34
  • 14239 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social mediaCampagnesHR

Pathé zet Snapchat in om nieuwe medewerkers te werven. Vanaf vandaag kunnen Nederlandse jongeren en studenten bij de bioscoopketen solliciteren met behulp van een Snapchat AR-lens. Verantwoordelijk bureau is GoSpooky.

De lens biedt de gebruiker de mogelijkheid om een korte auditie te doen in Pathé-stijl, inclusief filmbord, outfit, schijnwerpers en portofoon. De sollicitant uploadt het filmpje vervolgens op werkenbijpathé.nl. De campagne wordt uitgerold via Instagram Stories en Snapchat, middels advertenties waarin medewerkers van de bioscoopketen te zien zijn.

Tim van der Wiel, founder van GoSpooky, laat weten: 'Van de Nederlandse Snapchat-gebruikers is 80% tussen de 18 en 35 jaar oud. Voor deze groep is het gebruik van een lens als sollicitatie-tool voor de hand liggend: ze hoeven niet te bellen, zijn bekend met het platform en door advertenties op social media zijn ze ook snel op de hoogte van de vacatures bij Pathé. Je kunt alle traditionele middelen uit de kast trekken, maar met deze lens is Pathé dichterbij de doelgroep dan ooit.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken