Google past zoekmachine aan: ‘Nuttigere resultaten’
- Online
- 19 aug 2022 @ 15:16
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 aug 2022 @ 15:16
- Michiel van Zaane
Google past in de loop van week 34 zijn zoekmachine aan met een ‘Helpful Content’-functie. Daardoor krijgen gebruikers meer originele en actuele informatie te zien.
Dat kondigt het techbedrijf zelf aan op zijn website. ‘Vanaf volgende week introduceren we voor Engelse gebruikers wereldwijd een reeks verbeteringen aan Search om makkelijker te maken nuttige inhoud te vinden die door en voor mensen is gemaakt’. Behalve betere zoekresultaten voor gebruikers wil Google ook een eind maken aan clickfarming, waarbij mensen of bedrijven worden ingehuurd om meerdere keren per dag de site van de klant te bezoeken. Dat leidt tot hogere bezoekerscijfers en een hogere positie bij het zoeken via Google.
Een derde doel van de aanpassing is om betere recensies te vinden. Het techbedrijf onderkent het belang dat consumenten hechten aan online reviews, en wil er met een nieuwe update voor zorgen dat reviews uit de eerste hand, met diepgaande informatie hoger in de resultatenlijst komen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Amsterdam lanceert eigen AI-assistent08-05-2025
- [onderzoek] Gen Z kritisch op merken... 02-05-2025
- 3D-advertenties brengen... 23-04-2025
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
- Nieuwe website MP Motorsport draait... 18-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management