Google past zoekmachine aan: ‘Nuttigere resultaten’

Google past zoekmachine aan: ‘Nuttigere resultaten’
  • Online
  • 19 aug 2022 @ 15:16
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Google past in de loop van week 34 zijn zoekmachine aan met een ‘Helpful Content’-functie. Daardoor krijgen gebruikers meer originele en actuele informatie te zien.

Dat kondigt het techbedrijf zelf aan op zijn website. ‘Vanaf volgende week introduceren we voor Engelse gebruikers wereldwijd een reeks verbeteringen aan Search om makkelijker te maken nuttige inhoud te vinden die door en voor mensen is gemaakt’. Behalve betere zoekresultaten voor gebruikers wil Google ook een eind maken aan clickfarming, waarbij mensen of bedrijven worden ingehuurd om meerdere keren per dag de site van de klant te bezoeken. Dat leidt tot hogere bezoekerscijfers en een hogere positie bij het zoeken via Google.

Een derde doel van de aanpassing is om betere recensies te vinden. Het techbedrijf onderkent het belang dat consumenten hechten aan online reviews, en wil er met een nieuwe update voor zorgen dat reviews uit de eerste hand, met diepgaande informatie hoger in de resultatenlijst komen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken