Ook Paris SG vindt de weg naar Azië
- Sponsoring
- 20 jan 2015 @ 11:58
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringVoetbalSportmarketing
- 20 jan 2015 @ 11:58
- Redactie Sponsoring
De Franse voetbalclub Paris Saint-Germain heeft een eerste deal gesloten met een partner in Azië. De club heeft een sponsordeal gesloten met GarudaFood Group. Als onderdeel van deze overeenkomst zal het merk Super02 Sportivo de officiële waterpartner in Indonesië worden.
De club heeft de laatste jaren verschillende activiteiten voor Indonesië ontplooid. In de laatste zomer heeft PSG een toer door Azië gemaakt en deed daarbij ook Indonesië aan. De website van de club is ook in het Indonesisch te lezen. Bovendien heeft de Franse club meer dan 2 miljoen Facebook-fans in Indonesië, net zoveel als in Frankrijk zelf.
De eerste deal van PSG in Azië past in de trend van grote voetbalclubs die steeds meer belangen krijgen in Azië. Manchester United is daarin koploper. Ajax loopt in Nederland voorop.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Amazon verlengt sponsoring Uefa... 24-07-2025
- Sport, muziek en cultuur in het Rabo... 15-07-2025
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers