Instruments for Change verandert de wereld met muziek
- Sponsoring
- 16 okt 2019 @ 12:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijEvenementSamenwerkingStichting
- 16 okt 2019 @ 12:06
- Lucas Boon
Non-profitorganisatie Sounds of Change presenteert met MassiveMusic en Deep House Amsterdam het samenwerkingsproject 'Instruments for Change', waarbij muzikanten over de hele wereld hun eigen geluid laten horen. Het project wordt vanmiddag gelanceerd.
De lancering van Instruments for Change vindt (vandaag, 16 oktober) om 14:30 uur plaats in A'dam & Co, de besloten membersclub van de A'dam Toren. Het evenement is onderdeel van de Amsterdam Dance Event-programmering en is toegankelijk voor pers, dj's, producenten en muzikanten.
De vijf muzikanten die aan het project meewerkten, maakten opnames van traditionele instrumenten uit hun thuisland. Het samplepack dat dit opleverde, kunnen dj's, producers en andere muzikanten nu online aanschaffen. De opbrengst van de downloads gaat naar Sounds of Change, een stichting die muziekonderwijs voor mensen in conflictgebieden mogelijk maakt.
De drie genoemde partijen achter Instruments for Change besloten eerder dit jaar de krachten te bundelen en zodoende hun boodschap over te brengen: we kunnen de wereld veranderen met muziek. Lucas Bols, directeur van Sounds of Change, licht toe: 'Muziek verandert de wereld, omdat het mensen verandert. We zijn een kleine organisatie met grote ambities. Door mensen in conflictgebieden muziekonderwijs te bieden, willen we een inclusieve samenleving creëren en gemeenschappen versterken. Onze projecten moeten impactvol en duurzaam zijn en dat is alleen mogelijk met de juiste samenwerkingen. Ik ben dankbaar dat MassiveMusic en Deep House Amsterdam naast ons staan.'
De meeste muzikanten die aan het project meewerkten, komen uit Syrië. Narwas speelt ud (spreek uit: oed), een peervormig snaarinstrument met een korte hals. Modar Salama speelt daf en riq, twee Arabische percussie-instrumenten. Shaza Manla speelt qanûn, een opvolger van de oude Egyptische harp.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers