Creative agency The Family ontwikkelt nieuwe campagne voor G-Star Raw

Creative agency The Family ontwikkelt nieuwe campagne voor G-Star Raw
  • Sponsoring
  • 17 feb 2020 @ 09:12
  • 20722 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Sinds het begin van het voetbalseizoen is G-Star Raw official partner van Borrusia Dortmund. Duitsland is de belangrijkste regio voor het Nederlandse jeansmerk. De nieuwe campagne ‘The best job ever’ van het Amsterdamse creative agency The Family in samenwerking met G-Star Raw en Borrusia Dortmund is live.

Voetbaltafel

Om het partnership af te trappen werd eerder al een personalised G-Star Raw/BVB-voetbaltafel afgeleverd op het trainingscomplex van BVB. Spelers deelden op social media foto’s van de voetbaltafel en van hun ‘eigen’ 3D-geprinte poppetje.

Abri

Aan het begin van het seizoen werden honderden posters door de spelers van BVB van een handtekening voorzien. Deze persoonlijk gesigneerde abri’s, waarop de spelers stonden afgebeeld in G-Star Raw, werden zo opgehangen dat ze eenvoudig gestolen konden worden. De content die dit opleverde werd gedeeld door fans van de voetbalclub.

Down to earth

Gwenda van Vliet (CMO G-Star Raw): ‘G-Star Raw en BVB zijn een sterke match. Allebei succesvol, gedreven en down to earth. Al vanaf het allereerste begin was BVB super-enthousiast over de ideeën. Heel anders dan ze gewend zijn, fris en helemaal in het karakter van de club. Dat maakt dat dit een samenwerking is waar we heel trots op zijn, met de grootste voetbalclub van Duitsland, onze belangrijkste regio.’

The best job ever

De nieuwste campagne The Best Job Ever draait weer om de fans van Borussia. Fans die niet naar een wedstrijd kunnen omdat ze moeten klussen voor hun baas. Zonder dat ze het wisten, werden ze ingehuurd voor the best job ever: het supporten van BVB. En dit terwijl ze werden doorbetaald en een nieuwe G-Star Raw-outfit kregen. Ed van Bennekom, creative director The Family: ‘De mensen van BVB zijn ontzettend enthousiast, leuk, no-nonsens en open. BVB is een club met een geweldige historie en een mooi verhaal, dus we zijn blij dat we meer voor ze mogen doen!’



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken