Creative agency The Family ontwikkelt nieuwe campagne voor G-Star Raw
- Sponsoring
- 17 feb 2020 @ 09:12
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 17 feb 2020 @ 09:12
- Nanny Kuilboer
Sinds het begin van het voetbalseizoen is G-Star Raw official partner van Borrusia Dortmund. Duitsland is de belangrijkste regio voor het Nederlandse jeansmerk. De nieuwe campagne ‘The best job ever’ van het Amsterdamse creative agency The Family in samenwerking met G-Star Raw en Borrusia Dortmund is live.
Voetbaltafel
Om het partnership af te trappen werd eerder al een personalised G-Star Raw/BVB-voetbaltafel afgeleverd op het trainingscomplex van BVB. Spelers deelden op social media foto’s van de voetbaltafel en van hun ‘eigen’ 3D-geprinte poppetje.
Abri
Aan het begin van het seizoen werden honderden posters door de spelers van BVB van een handtekening voorzien. Deze persoonlijk gesigneerde abri’s, waarop de spelers stonden afgebeeld in G-Star Raw, werden zo opgehangen dat ze eenvoudig gestolen konden worden. De content die dit opleverde werd gedeeld door fans van de voetbalclub.
Down to earth
Gwenda van Vliet (CMO G-Star Raw): ‘G-Star Raw en BVB zijn een sterke match. Allebei succesvol, gedreven en down to earth. Al vanaf het allereerste begin was BVB super-enthousiast over de ideeën. Heel anders dan ze gewend zijn, fris en helemaal in het karakter van de club. Dat maakt dat dit een samenwerking is waar we heel trots op zijn, met de grootste voetbalclub van Duitsland, onze belangrijkste regio.’
The best job ever
De nieuwste campagne The Best Job Ever draait weer om de fans van Borussia. Fans die niet naar een wedstrijd kunnen omdat ze moeten klussen voor hun baas. Zonder dat ze het wisten, werden ze ingehuurd voor the best job ever: het supporten van BVB. En dit terwijl ze werden doorbetaald en een nieuwe G-Star Raw-outfit kregen. Ed van Bennekom, creative director The Family: ‘De mensen van BVB zijn ontzettend enthousiast, leuk, no-nonsens en open. BVB is een club met een geweldige historie en een mooi verhaal, dus we zijn blij dat we meer voor ze mogen doen!’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers