Feyenoord verlengt partnership met EuroParcs

Feyenoord verlengt partnership met EuroParcs
  • Sponsoring
  • 20 okt 2020 @ 13:01
  • 15472 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SponsoringSport

Feyenoord en Europarcs Group (het nieuwe moederbedrijf van de huidige hoofdpartner Droomparken) verlengen de overeenkomst tot en met juni 2022. De Rotterdamse club zal aanstaande donderdag voor het eerst met EuroParcs op de borst spelen, in de Europa League-uitwedstrijd tegen Dinamo Zagreb.

Daarnaast is in het contract een optie opgenomen voor nog een extra seizoen. Onderdeel van de afspraken is dat EuroParcs nu al op de tenues van de Rotterdamse voetbalclub prijkt, tijdens de Europa League-wedstrijden dit seizoen. Afgelopen zomer is Droomparken overgenomen door EuroParcs Group, dat nu actief is met 38 vakantieparken in Nederland en het buitenland onder de labels EuroParcs en Droomparken.

Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord, zegt: 'We zijn bijzonder verheugd dat we, in deze financieel moeilijke tijd, zo’n trouwe partner hebben gevonden in de EuroParcs Group. De reden voor de verlenging van het contract zijn de mooie resultaten die we in het eerste jaar partnership voor Droomparken hebben behaald. Ook zijn we er tijdens de corona-lockdown in geslaagd nog steeds waardevol te zijn voor onze hoofdpartner. Een uitdaging die nu weer actueel is, omdat de locaties van Droomparken en EuroParcs nog steeds veilig gasten kunnen ontvangen op hun parken. Wij doen onverminderd ons best om dat onder de aandacht te brengen.'

Andries Bruil, namens de directie van EuroParcs Group: 'Dat het hoofdpartnership met Feyenoord zo'n positief effect zou hebben op onze organisatie, heeft onze verwachtingen overtroffen. Vanaf de dag van de bekendmaking zien wij een groei in onze naamsbekendheid en hebben Feyenoord-supporters én andere voetballiefhebbers de weg naar onze parken gevonden. Doordat Droomparken en EuroParcs nu twee labels zijn die onder één bedrijf vallen, maken we gebruik van de mogelijkheid om met het internationale merk EuroParcs op de shirts van de Feyenoord-spelers in de Europa League te gaan spelen. Dat Feyenoord een Oostenrijkse tegenstander heeft geloot, terwijl we daar zojuist een nieuw EuroParcs vakantiepark hebben geopend en binnenkort nog één gaan openen, is natuurlijk een kers op de taart.'

Voor de gelegenheid ontwikkelde Feyenoord in samenwerking met reclamebureau Joe Public een filmpje, met in de hoofdrol clubicoon Mike Obiku. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken