Thuisbezorgd.nl: partner UEFA Champions League

  • Sponsoring
  • 22 mrt 2021 @ 12:26
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Voetbal

Thuisbezorgd.nl, onderdeel van Just Eat Takeaway.com, wordt partner van UEFA voor een breed scala aan UEFA competities, waaronder de UEFA Champions League voor mannen en vrouwen.

In de deal zit ook participatie in de UEFA Europa League, het Europees Kampioenschap voor mannen en vrouwen en jeugd- en zaalvoetbalcompetities. Deze langetermijn samenwerking is een vervolg op het huidige UEFA EURO 2020-partnerschap van het bedrijf, waardoor Just Eat Takeaway.com uiteindelijk in totaal twaalf UEFA-competities en -toernooien zal ondersteunen.

‘Onze strategie is om onze belangrijkste merknamen zoals Thuisbezorgd.nl, te koppelen aan de meest spraakmakende sportevenementen ter wereld,’ zegt Jitse Groen, CEO en oprichter van Just Eat Takeaway.com (zie foto boven, in het midden). ‘Het is voor ons daarnaast prioriteit om zowel het vrouwen- als mannenvoetbal te sponsoren. Ons merk is er voor iedereen en sport zou dat ook moeten zijn. We delen deze doelen en waarden met UEFA.’

De samenwerking met UEFA is volgens Thuisbezorgd een uitgelezen kans om met voetbalfans in contact te komen op het moment dat ze genieten van hun favoriete maaltijd tijdens de mooiste voetbalcompetities.

De deal omvat een van de meest omvangrijke samenwerkingen in de geschiedenis van UEFA en biedt Just Eat Takeaway.com zichtbaarheid via in-game ledborden, media-interviews en de sponsoring van tv-uitzendingen; tot exclusieve activatiemogelijkheden op locaties rondom de wedstrijden. Daaronder valt ook de sponsoring van tv-uitzendingen voor de UEFA Champions League en premium aanwezigheid tijdens de 282 UEFA Europa League- en UEFA Europa Conference League-wedstrijden per seizoen vanaf het seizoen 2021/22 tot en met het seizoen 2023/24. De samenwerking met de UEFA vrouwencompetities duurt vier jaar tot 2025.

‘Just Eat Takeaway.com is marktleider op hun gebied en we waren enorm verheugd toen zij eind 2019 partner van UEFA werden voor UEFA EURO,’ aldus Guy-Laurent Epstein, UEFA-marketingdirecteur. ‘Deze laatste deal om samen te werken rond 11 UEFA-competities, waaronder de UEFA Champions League, de UEFA Europa League, Europa Conference League én alle vrouwencompetities, toont hun toewijding om alle niveaus van het voetbal in heel Europa te ondersteunen. Dankzij de digitale expertise van Just Eat Takeaway.com kunnen fans op een eenvoudige manier eten bestellen terwijl ze naar de grootste sterren van het Europese voetbal kijken die voor de titel strijden in enkele van 's werelds belangrijkste club- en nationale competities.’

Volledige lijst met evenementen en competities die in het partnerschap zijn opgenomen:

•             UEFA Champions League

•             UEFA Dames EURO

•             UEFA Champions League Vrouwen

•             UEFA Europa League

•             UEFA Europa Conference League

•             UEFA Super Cup

•             UEFA Youth League

•             UEFA Futsal Champions League

•             UEFA Vrouwen Futsal

•             UEFA Vrouwen onder 17 competities

•             UEFA Vrouwen onder 19 competities

Eerder aangekondigd:

•             UEFA EURO 2020

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken