Renault premium partner Roland Garros

Renault premium partner Roland Garros
  • Sponsoring
  • 28 apr 2022 @ 16:43
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Renault is een 5-jarige samenwerking aangegaan met het tennistoernooi van Roland-Garros. Met ingang van komend toernooi dat van 16 mei tot en met 5 juni 2022 wordt gehouden, is Renault de nieuwe premium partner van Roland-Garros.

Renault en Roland-Garros delen naar eigen gezicht ‘dezelfde intentie om zich op een steeds verantwoordelijkere manier te gedragen.’ Daarbij vormt duurzame mobiliteit voor beide merken de kern. Renault versnelt zijn transformatie met als doel om tegen 2030 een volledig elektrisch merk in Europa te worden.

De samenwerking en toewijding op het gebied van duurzame mobiliteit komt nu tot uiting in de elektrische vloot van 100 Renault Megane E-Tech electric modellen die Renault ter beschikking stelt aan de ‘French Open’, als onderdeel van het totale wagenpark van 160 voertuigen.

Tegelijk met de aankondiging van de nieuwe samenwerking met Roland-Garros introduceert Renault ook ‘Give me 5’: een nieuw, sociaal verantwoordelijkheidsproject gericht op jonge generaties. Als eerste stap wil Renault de tennissport promoten door tennisbanen in voorstedelijke gebieden te renoveren met de hulp van lokale kunstenaars. Naar verwachting zullen tegen het einde van het jaar twee banen in Frankrijk worden geopend.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken