Heineken blijft verbonden aan TeamNL Huis

- Sponsoring
- 26 jul 2023 @ 12:23
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 jul 2023 @ 12:23
- Michiel van Zaane
Ook al geeft Heineken na 30 jaar het stokje van het Holland Heineken House over aan NOC*NSF, het merk blijft in ieder geval tot en met de Olympische- en Paralympische in Parijs in 2024 verbonden aan de verzamelplaats voor sporters, familie, fans en sponsors.
Het Holland Heineken House stond tot buiten de landsgrenzen bekend als dé trekpleister van de Olympisch Spelen (hoewel er wellicht ook mensen voor de sportprestaties aanwezig waren) en de plek waar door de jaren heen ruim 220 bijzondere huldigingen plaatsvonden. Hoewel het huis een nieuwe naam krijgt, blijft Heineken nog steeds partner van NOC*NSF en wordt Heineken als onderdeel van een nieuwe overeenkomst óók in het TeamNL Huis geschonken. Heineken blijft hier de exclusieve supplier in bier tot en met tenminste de Olympische Spelen van 2024 in Parijs.
Het Holland Heineken House is al ruim drie decennia tijdens de Olympische Spelen dé ontmoetingsplaats voor de Nederlandse sportwereld in al haar geledingen. Het idee om een ontmoetingsplaats te creëren waar Oranjefans kunnen genieten van een Hollands biertje, een bitterbal en het gezelschap van landgenoten werd in Barcelona in 1992 op initiatief van Heineken gelanceerd. Nu, ruim dertig jaar later, gaat het Holland Heineken House de geschiedenis in als het nationale huis van Nederland, waarvan NOC*NSF gastheer was en Heineken de locatie faciliteerde en organiseerde.
‘Het Holland Heineken House was naast het kloppende hart voor Nederlandse sporters, begeleiding, fans, familie en vrienden, óók de plek waar talloze onvergetelijke huldigingen plaatsvonden. Van Barcelona tot Sydney en van Rio de Janeiro en Pyeongchang: overal kwamen Nederlanders samen om mooie successen te vieren. Het huis is in dertig jaar tijd uitgegroeid tot een internationaal fenomeen en daar zijn we ongelofelijk trots op’, zegt Els Dijkhuizen, Marketingdirecteur Heineken Nederland. ‘Het huis blijft de locatie waar de prestaties van de sporters gevierd worden, alleen neemt NOC*NSF het stokje van ons over zoals al de bedoeling was vóór de Olympische Spelen in Tokyo in 2020. Om deze reden is ook besloten om de naam te veranderen van Holland Heineken House naar TeamNL Huis. Heineken blijft supplier van NOC*NSF en ons bier wordt uiteraard ook in het TeamNL Huis, perfect getapt, geschonken. Daarnaast zullen we ook speciaal-, alcoholarm- en alcoholvrij bier schenken. Wij blijven dus ook een vertrouwd gezicht tijdens de Olympische Spelen in Parijs.’
Feitjes
• Heineken en NOC*NSF waren met 15 edities van het Holland Heineken House aanwezig tijdens de Olympische Spelen.
• De laatste twee edities van het Holland Heineken House, respectievelijk in de zomer van 2020 en de winter van 2022, konden niet in het buitenland plaatsvinden vanwege de coronapandemie. In plaats daarvan vonden de laatste twee edities plaats in Nederland onder de noemer ‘Holland Heineken (t)Huis’.
• Sinds de laatste twee edities worden ook Paralympische sporters gehuldigd.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- parijs
- familie
- Paralympische Spelen
- teamnl.huis
- fans
- Olympische Spelen
- NOC*NSF
- sport
- holland heineken huis
- heineken
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
- Coca-Cola nieuwe Official Partner... 10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management