Biografie Als brandingbureau geloven wij in eerst denken, dan creëren. Een brandingproces waar strategie en ontwerp hand in hand gaan.
Als strateeg is het het doel om alle mogelijke paden tot merksucces te ontdekken en te bewandelen met en voor een opdrachtgever. Wij zijn geen merkmakers, wij zijn merkvertalers. Zo blijven wij altijd dicht bij de kern van wie je echt bent zodat je klaar bent voor de wereld van morgen. Studio Piraat, tomorrow’s brands.
Dion van der Spek

![[column] Presenteren in mijn onderbroek](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Presenteren in mijn onderbroek
The best of both worlds: een joggingpak dat eruitziet als een nette werkoutfit. Altijd comfortabel op werk, heerlijk. Het is een verlangen geboren uit een menselijke eigenschap die aan de basis stond van onze evolutie en dat er in de basis voor gezorgd dat we nog steeds bestaan: egoïsme.
![[column] De wereld niet laten af-branden door te re-branden.](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De wereld niet laten af-branden door te re-branden.
Miscommunicatie. Volgens mij is er bijna geen grotere oorzaak van problemen. En het is overal, die miscommunicatie. Of het nu problemen veroorzaakt in de politiek, geloof, in relaties, in de opvoeding van kinderen, marketingadvertenties, productnamen, oorlogen of het vernielen van onze moeder natuur.
![[column] Kijken en zien is een wereld van verschil en ik gun het iedereen](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Kijken en zien is een wereld van verschil en ik gun het iedereen
Mijn favoriete branche is de branche waar ik zelf eigenlijk het minst mee heb. Dit is ook de branche waarin mijn vaders interesse haaks tegenover mijn interesse staat.
![[column] Je kunt beter tweede worden](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Je kunt beter tweede worden
Misschien win je wel het meest als je tweede wordt. Althans, als je het bekijkt vanuit de ogen van een optimist die het grotere plaatje kan zien. Ik ben tweede kind in mijn gezin en nostalgisch als ik kan worden, is dat een van de mooiste prijzen die ik ooit in ontvangst heb mogen nemen. Met vriendelijke dank aan mijn ouders en uiteraard ook de nummer 1 in dit verhaal: mijn zus.
![[column] Het hokje vervangt het hokje](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Het hokje vervangt het hokje
We kennen allemaal dit gevoel: Je scrolt lekker levenloos door je Instagram en daar zijn ze dan: advertenties voor wielrenfietsbroekjes, baardgroeimiddeltjes, Fifa 2045 en zelfs een whitepaper over ‘Hoe vlam je op je eerste sollicitatie’.
![[column] Koning Greenwashing? Shell of toch Vattenfall?](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Koning Greenwashing? Shell of toch Vattenfall?
Ik hoor het je denken, ik denk het zelf ook non-stop als ik die reclame hoor, wie denkt Shell voor de gek te houden? De Nederlandse Koning van het oliespel is opeens de grootste aanjager van de energietransitie?
![[column] Identiteit vs positionering](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Identiteit vs positionering
Ik kijk geen voetbal meer. Ik had namelijk nooit gedacht dat ik op het punt zou komen dat mijn ooit zo geliefde spel vlak voor mijn ogen zou veranderen in een frustratie. Een groeiende frustratie door de overeenkomsten met mijn vak: de merkenwereld. Ik ga het hebben over een wereldmerk en een van mijn favoriete voetbalclubs: FC Barcelona.
- AlgemeenNieuws Welkoop grote winnaar Shopping...Nieuws Toeristische trekpleister Keukenhof...Nieuws [branded content] Nieuwe features...Nieuws #haalhetnietinjebol: oproep...Nieuws Top 100 Adverteerders 2023 van...Nieuws DOSSIER Als merk de barricades op!...
- B2BNieuws Grootste AI-event van Nederland op...Weblog column Welke kant draait het...Nieuws DDMA publiceert visierapport over...Nieuws [branded content] COO Bas van...Nieuws Nominaties SAN ABC Accenten 2022Weblog Column SXSW 2023: AI, interactieve...
- BureausNieuws Nieuwe klanten Zandbeek Nieuws Heineken lanceert eerste campagne...Nieuws Adidas presenteert The Ridiculous RunNieuws LVTPR wordt Charly PRNieuws PR-bureau Lunhar opent deuren in...Nieuws Olivier Koning vertrekt bij Being...
- ContentmarketingWeblog [Marketing the Rainbow #32] Unilever...Nieuws Havas+Lemz lanceert Havas PlayNieuws Kledingmerk geeft woningisolatie wegWeblog [Marketing the Rainbow #31] Unilever...Nieuws 13 miljoen kijkers voor...Nieuws Bureau ContentKiosk biedt content...
- DesignNieuws Only for Men rebrandt naar OFM.Weblog Column Skoda, koploper in marketing...Nieuws Citroën 2CV rijdt zo Playmobil inNieuws Cameranu introduceert nieuwe...Nieuws ICS introduceert nieuwe huisstijl Weblog [column] Stilte op zijn Frans
- Food en RetailNieuws Albert Heijn verrast met uitgebreid...Nieuws Jasper Kessels nieuwe directeur...Nieuws Eerste NIO house in RotterdamNieuws Mijn Melk is transparant en...Nieuws Action groeit verder in 2022Nieuws SBI Vakprijzen voor Kruidvat,...
- MediaWeblog Top 5-TikTok-trends: Artsen Slaan...Nieuws Fremantle neemt productiebedrijf A...Nieuws ‘Streamingdiensten moeten 4,5% omzet...Nieuws Kijken, lezen en luisteren in...Nieuws Bindinc zet favoriete binge-series...Nieuws Spotler Group neemt Wireless...
- Online MarketingNieuws OpenAI onthult nieuw GPT-4-taalmodelNieuws Onderzoek: grote discrepantie B2B...Weblog [column] Digital Cleanup Day: 4...Nieuws Interpolis komt met vervolg op...Nieuws Salesforce lanceert Einstein GPTNieuws Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op...
- SponsoringNieuws Spin for Life haalt half miljoen op Nieuws Voetbalinternational Nathan Aké in...Nieuws Cannondale official bike partner KNVBNieuws Lidl wordt Official Partner van Uefa...Nieuws Vogelbescherming bundelt krachten...Nieuws Muziekfestival DGTL vergroot focus...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sanquin en Kinepolis vragen horrorfans om hun bloed
- Top 100 Adverteerders 2023 van Nielsen en MarketingTribune...
- WFA start wereldwijd vervolgonderzoek naar diversiteit en...
- DOSSIER Als merk de barricades op! Hoe dan?
- One Hundred maakt van WC-bezoek rustmoment
- Onderzoek merkempathie: eerlijk en praktisch scoren best
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »