Biografie Als brandingbureau geloven wij in eerst denken, dan creëren. Een brandingproces waar strategie en ontwerp hand in hand gaan.
Als strateeg is het het doel om alle mogelijke paden tot merksucces te ontdekken en te bewandelen met en voor een opdrachtgever. Wij zijn geen merkmakers, wij zijn merkvertalers. Zo blijven wij altijd dicht bij de kern van wie je echt bent zodat je klaar bent voor de wereld van morgen. Studio Piraat, tomorrow’s brands.
Dion van der Spek
[column] Presenteren in mijn onderbroek
The best of both worlds: een joggingpak dat eruitziet als een nette werkoutfit. Altijd comfortabel op werk, heerlijk. Het is een verlangen geboren uit een menselijke eigenschap die aan de basis stond van onze evolutie en dat er in de basis voor gezorgd dat we nog steeds bestaan: egoïsme.
[column] De wereld niet laten af-branden door te re-branden.
Miscommunicatie. Volgens mij is er bijna geen grotere oorzaak van problemen. En het is overal, die miscommunicatie. Of het nu problemen veroorzaakt in de politiek, geloof, in relaties, in de opvoeding van kinderen, marketingadvertenties, productnamen, oorlogen of het vernielen van onze moeder natuur.
[column] Kijken en zien is een wereld van verschil en ik gun het iedereen
Mijn favoriete branche is de branche waar ik zelf eigenlijk het minst mee heb. Dit is ook de branche waarin mijn vaders interesse haaks tegenover mijn interesse staat.
[column] Je kunt beter tweede worden
Misschien win je wel het meest als je tweede wordt. Althans, als je het bekijkt vanuit de ogen van een optimist die het grotere plaatje kan zien. Ik ben tweede kind in mijn gezin en nostalgisch als ik kan worden, is dat een van de mooiste prijzen die ik ooit in ontvangst heb mogen nemen. Met vriendelijke dank aan mijn ouders en uiteraard ook de nummer 1 in dit verhaal: mijn zus.
[column] Het hokje vervangt het hokje
We kennen allemaal dit gevoel: Je scrolt lekker levenloos door je Instagram en daar zijn ze dan: advertenties voor wielrenfietsbroekjes, baardgroeimiddeltjes, Fifa 2045 en zelfs een whitepaper over ‘Hoe vlam je op je eerste sollicitatie’.
[column] Koning Greenwashing? Shell of toch Vattenfall?
Ik hoor het je denken, ik denk het zelf ook non-stop als ik die reclame hoor, wie denkt Shell voor de gek te houden? De Nederlandse Koning van het oliespel is opeens de grootste aanjager van de energietransitie?
[column] Identiteit vs positionering
Ik kijk geen voetbal meer. Ik had namelijk nooit gedacht dat ik op het punt zou komen dat mijn ooit zo geliefde spel vlak voor mijn ogen zou veranderen in een frustratie. Een groeiende frustratie door de overeenkomsten met mijn vak: de merkenwereld. Ik ga het hebben over een wereldmerk en een van mijn favoriete voetbalclubs: FC Barcelona.
- AlgemeenNieuws NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025...Nieuws Adverteerders en bureaus gaan voor...Nieuws Onderzoek naar goede voornemens...Nieuws Jongereniconen 2025 - POV: 'Geef me...Weblog Marketing in fast forward: 2024Nieuws Kortingsbonnen en aanbiedingen: Hoe...
- B2BNieuws De Bijenkorf kiest voor SimplyPRWeblog [column] Musk rijdt zijn merk Tesla...Nieuws De marketingtransfers van week 2, 2025Nieuws Progress vervangt purpose: nieuwe...Nieuws Hopscotch Tourism Netherlands...Nieuws Beeckestijn Business School neemt...
- BureausNieuws Croma focust op TikTok om jongere...Nieuws Campagne markeert groeistrategie en...Nieuws Nationaal Warmtefonds start campagne...Nieuws Drie vragen aan... Maartje BersiNieuws PreZero lanceert campagne 'Samen op...Nieuws Lazy Vegan lanceert nieuwe stijl en...
- ContentmarketingNieuws ODVB video over creatief Aad Kuijper...Nieuws Eerste keynote spreker Branded...Nieuws Nachtelijke stunt Beter Bed Nieuws Asus wil rem helpen zetten op...Nieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...
- DesignNieuws Soundlogo top-30: 'Dat is het...Nieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...
- Food en RetailNieuws Starbucks en Old Amsterdam smelten...Nieuws Marit van Egmond (AH): 'Sterk jaar...Nieuws Blauwe Maandag op het SpuiNieuws Jumbo legt na crisisjaar solide...Nieuws [marketeer 213] Thijs Gussenhoven -...Nieuws 'Albert Heijn toont geen integer...
- MediaNieuws NMO breidt meting uitgesteld kijken...Nieuws Exclusieve samenwerking Talpa Media...Nieuws NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025...Nieuws IPG Mediabrands wint Dominos accountNieuws Media-onderzoek WARC: overvloed,...Nieuws Erik van Aalst algemeen directeur...
- Online MarketingNieuws [update] TikTok-vluchtelingen naar...Nieuws Polaroid.com: digitale beleving vol...Nieuws TUI introduceert Lena, de AI Explorer Nieuws Marketeers moeten AI inzetten als...Nieuws Speciaal staatslot voor huisdieren:...Weblog [column] The power of women in...
- SponsoringNieuws Nationale Opera & Ballet en Houthoff...Nieuws Kunsthal Rotterdam en...Nieuws Grolsch en FC Twente verlengen...Nieuws Tim Knol wandel-ambassadeur...Nieuws Tickets for Good nu ook in Nederland...Nieuws Magnus Carlsen zet dresscode...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »