Philips gelooft in healthcare
- Algemeen
- 6 mei 2015 @ 17:15
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - Technologie
- 6 mei 2015 @ 17:15
- Redactie Zorgmarketing
Philips-topman Frans van Houten houdt volop geloof in de zorgdivisie, die een belangrijke pijler vormt voor de toekomst van het technologieconcern, zegt de topman in een interview in het FD. Door wisselkoerseffecten en de naweeën van een productiestop bij een Amerikaanse fabriek staat de winstgevendheid bij dit onderdeel onder druk.
'Ik ben heel positief over de marges die we in de toekomst kunnen halen met Healthtech. Die zijn bovengemiddeld. In deze markt en bij vergelijkbare bedrijven liggen die tussen de 15 en 20 procent', zei Van Houten onlangs tegen het Financieele Dagblad. Philips' divisie die medische systemen maakt voor ziekenhuizen wordt samengevoegd met het onderdeel dat consumentenartikelen produceert, zoals stofzuigers en scheerapparaten. De derde tak, Philips Lighting, wordt volgend jaar afgestoten, waarna Philips zich alleen nog met gezondheidstechnologie bezighoudt.
Ongunstig kwartaal
Volgens het FD drukken op de korte termijn de mindere prestaties van Healthcare vooral hun stempel op de kwartaalresultaten. Van Houten: 'Het is geen verrassing. We wisten dat die investeringen eraan kwamen. Wel was het kwartaal ongunstig door de valutategenwind,. Die was bij Healthcare substantieel, omdat die meer kosten in dollars maken.'
Het FD laat kritische analisten van RBC Capital Markets aan het woord: 'Philips is een verhaal van zelfhulp en het plan om de lichtdivisie naar de beurs te brengen of te verkopen suggereert de mogelijkheid van waardecreatie op de lange termijn. Over de hele linie lijkt de ommezwaai bij Healthcare vooral op werk in uitvoering en zien we in de kwartaalresultaten geen draai in het investeringssentiment.'
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MarketingTribune en Hibou lanceren AI-versie van...
- Booking.com opnieuw het meest waardevolle merk van Nederland
- Dahua toont hoe je de juiste klant op het juiste moment bereikt
- [column] Onzekere tijden voor marketeers en managers
- Coca-Cola, Desperados, Freya’s en Deliveroo scoren Creative...
- [column] Segmenteren kun je leren
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management