Philips gelooft in healthcare
- Algemeen
- 6 mei 2015 @ 17:15
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - Technologie
- 6 mei 2015 @ 17:15
- Redactie Zorgmarketing
Philips-topman Frans van Houten houdt volop geloof in de zorgdivisie, die een belangrijke pijler vormt voor de toekomst van het technologieconcern, zegt de topman in een interview in het FD. Door wisselkoerseffecten en de naweeën van een productiestop bij een Amerikaanse fabriek staat de winstgevendheid bij dit onderdeel onder druk.
'Ik ben heel positief over de marges die we in de toekomst kunnen halen met Healthtech. Die zijn bovengemiddeld. In deze markt en bij vergelijkbare bedrijven liggen die tussen de 15 en 20 procent', zei Van Houten onlangs tegen het Financieele Dagblad. Philips' divisie die medische systemen maakt voor ziekenhuizen wordt samengevoegd met het onderdeel dat consumentenartikelen produceert, zoals stofzuigers en scheerapparaten. De derde tak, Philips Lighting, wordt volgend jaar afgestoten, waarna Philips zich alleen nog met gezondheidstechnologie bezighoudt.
Ongunstig kwartaal
Volgens het FD drukken op de korte termijn de mindere prestaties van Healthcare vooral hun stempel op de kwartaalresultaten. Van Houten: 'Het is geen verrassing. We wisten dat die investeringen eraan kwamen. Wel was het kwartaal ongunstig door de valutategenwind,. Die was bij Healthcare substantieel, omdat die meer kosten in dollars maken.'
Het FD laat kritische analisten van RBC Capital Markets aan het woord: 'Philips is een verhaal van zelfhulp en het plan om de lichtdivisie naar de beurs te brengen of te verkopen suggereert de mogelijkheid van waardecreatie op de lange termijn. Over de hele linie lijkt de ommezwaai bij Healthcare vooral op werk in uitvoering en zien we in de kwartaalresultaten geen draai in het investeringssentiment.'
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers