[NMD18] Vreemde eend in de bijt Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier

[NMD18] Vreemde eend in de bijt Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier
  • Algemeen
  • 5 jun 2018 @ 12:03
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Evenement

In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Martijn Brabander, Hoofd Cluster Communicatie bij Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. Hij presenteert samen met Lisa Beerepoot, strategisch communicatieadviseur bij het Hoogheemraadschap.

Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Voel je je niet een vreemde eend in de bijt?
In samenwerking met bureau SAMR hebben wij in 2017 een reputatieonderzoek gedaan en het is die samenwerking waardoor wij aanwezig zijn op Nima Marketing Day. Ons doel is om Noord-Holland leefbaar te houden dat kan alleen als we ver vooruitkijken. Een dijk of zuivering maken we niet voor drie jaar, maar al snel voor tientallen jaren. Wij zijn als waterschap dus een vreemde eend in de bijt en benieuwd naar de ervaringen en het gesprek op NMD.

Wat doet een Hoogheemraadschap aan marketing?
Weinig tot niets. Onze inwoners betalen jaarlijks waterschapsbelasting - vergelijkbaar met de gemeentebelastingen – en ik zou dus niet willen spreken van marketing. We doen wel heel veel aan communicatie met onze omgeving.

Wat kunnen de bezoekende marketeers van jullie leren?
Hoe je naar de toekomst kunt kijken en die kennis kunt gebruiken in je dagelijks werk. Wij gaan in op visie-ontwikkeling en doorvertaling naar het dagelijks werk.

Bij welke mede-spreker ga je absoluut nog even langs?
Bij Joep Langen van Koeckebackers.
 

Water in de tuin
Op Facebook voeren de waterschappen campagne voor meer groen om het huis, want tuinen vol tegels kunnen niet al het regenwater afvoeren en dat komt dan in de riolering terecht, die dat bij een flinke regenbui af en toe niet aan kan. ‘De komende jaren moet alles uit de kast getrokken worden om de gevolgen van klimaatverandering tegen te gaan. Is jouw voortuin nog niet klaar voor de toekomst en mag die wel wat groener en watervriendelijker? Doe dan mee aan onze wedstrijd en maak kans op een make-over van jouw voortuin!’ Bron: veiligschoonvoldoende.nl


Landschap waterschappen
Er zijn op dit moment 21 waterschappen in Nederland. Van al die waterschappen zijn er een aantal 'hoogheemraadschap'; deze beheren primaire keringen (zoals zeedijken en duinen). De waterschappen zijn verantwoordelijk voor waterveiligheid (het onderhouden van dijken en duinen), voor voldoende water (is er voldoende water in de sloot of juist voorkomen dat er teveel water is) en de laatste grote taak is het zuiveren van afvalwater (dus alles wat via het riool wordt afgevoerd).
Bij Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier werken ongeveer 850 mensen die verantwoordelijk zijn voor het gebied boven het Noordzeekanaal inclusief Texel.


Over twee weken is het al zover: editie 2018 van Nima Marketing Day. Ook een kaartje bemachtigen? Klik dan hier.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken