Dave Frauenfelder gestart als VP Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring KPN

Dave Frauenfelder gestart als VP Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring KPN
  • Algemeen
  • 1 jun 2023 @ 15:05
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Dave Frauenfelder is per 1 juni gestart als VP Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring bij KPN. Hij vervult deze rol al op interim-basis sinds 1 januari jl. Chantal van der Walle is eerder al gestart als Manager Marketing Communicatie.

Frauenfelder is als merkstrateeg en marketing communicatie professional geen onbekende voor KPN en de telecomsector. Hij werkte van 2009 tot en met 2014 bij KPN en Hi en later bij VodafoneZiggo. Daarnaast heeft hij voor diverse merken gewerkt, zoals Bugaboo en Holland Casino.

Als onderdeel van het MT Merk en Communicatie (onder leiding van Bartho Boer) is Frauenfelder onder andere verantwoordelijk voor de integratie van de merkpositionering in alle communicatiekanalen van KPN. Dave over zijn aanstelling: ‘KPN is een van de mooiste merken van Nederland en ik ben ontzettend blij met deze kans om samen met het team het KPN-merk verder te laten groeien. Dit is de enige rol waarbij ik mijn eigen ondernemerschap wil parkeren en inzetten voor het collectief. Het voelt echt als thuiskomen en ik krijg ontzettend veel energie van de groene mindset, intern en bij onze partners.’

Dave heeft een ervaren team onder zich waarin sinds 1 april ook Chantal van der Walle is gestart als Manager Marketing Communicatie. Ook Van der Walle is geen onbekende in de telecomwereld, zij werkte eerder bij T-Mobile. Daarnaast heeft zij gewerkt bij mediabureau UM en de KNVB als Hoofd Merk & Identiteit. ‘Mijn eerste maanden bij KPN zijn geweldig. Ik ben in een warm, groen bad terecht gekomen. Er zit veel energie en passie in het team, waar ik heel blij van word. We gaan met elkaar en de bureaus nog hele mooie dingen laten zien.’

Bartho Boer is blij met de komst van Frauenfelder en Van der Wallel. ‘Met Dave en Chantal hebben we twee aanjagers aan boord gehaald die het KPN-merk kunnen laten groeien en bloeien. Dave heeft de vrolijke volharding die nodig is om de goede ideeën concreet handen en voeten te geven. Chantal brengt drive en frisse energie om samen met het team en onze bureaus creatief topwerk te maken dat past bij een bedrijf als KPN.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken