KNVB gaat samenwerking aan met FC88

KNVB gaat samenwerking aan met FC88
  • Algemeen
  • 13 okt 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • SportVoetbalMaatschappij

Samen met upcyclebedrijf FC88 gaat de KNVB gebruikte voetbalkleding nieuw leven inblazen. Overtollige, maar ook niet-gebruikte KNVB-voetbaltenues, worden na een metamorfose verkocht als merchandise.

Ton van der Leeden, Head of Licensing & Merchandise bij de KNVB: ‘We zijn er trots op om samen met FC88 oude voetbalkleding nieuw leven in te blazen. Het is belangrijk om op een duurzame manier verbinding te zoeken met de fans en het is helemaal mooi als dat de fans tegelijkertijd herinnert aan dierbare momenten. Deze samenwerking sluit daarom perfect aan bij de strategie van de KNVB rondom duurzaamheid én merchandise.’

FC88
De missie van FC88 is kort maar krachtig: oude materialen nieuw leven inblazen. Nicole Bekkers, oprichter van FC88: 'Deze samenwerking is een fantastische kans om dat te doen, terwijl we tegelijkertijd de rijke geschiedenis en traditie van het Nederlandse voetbal vieren. Dat we dit met de KNVB op een structurele manier mogen gaan doen, geeft ons de kans om duurzame impact te maken in de voetbalindustrie wereldwijd.'

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken