Onderzoek: Nederlandse hotelbezoekers besteden voor het hele gezelschap gemiddeld 227 euro per bezoek
- Algemeen
- 24 okt 2023 @ 08:23
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Onderzoek
- 24 okt 2023 @ 08:23
- Nanny Kuilboer
De grootste Nederlandse hotelketens trokken de afgelopen drie jaar 7,4 miljoen Nederlandse bezoekers (buitenlandse bezoekers zijn dus niet meegeteld) aldus de Nationale Benchmark Hotelketens van onderzoeksbureau Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.
Gemiddeld besteden de hotelgasten 227 euro voor het hele gezelschap per bezoek. Dat komt in totaal neer op 6,9 miljard euro. Het meest bij Hilton (383 euro), waar de gasten ook wat langer verblijven dan gemiddeld, en het minst bij Ibis Budget (99 euro). Ruim de helft (51%) van de Nederlanders boven de 18 jaar bezocht in de afgelopen drie jaar minimaal één van de grootste hotelketens in Nederland.
De bestedingen bij de verschillende hotelketens zijn verspreid over drie duidelijke segmenten met daarboven Hilton. In het onderste segment variëren de kosten voor een hotelbezoek tussen 99 en 142 euro. Het middensegment heeft een bredere range. Bezoekers besteden hier tussen de 170 en 249 euro voor een bezoek. Het bovenste segment bevindt zich op een hoger prijsniveau, met een prijsbereik van 292 tot 310 euro.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Inzenden Esprix start al voor kerst
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

