Onderzoek: Nederlandse hotelbezoekers besteden voor het hele gezelschap gemiddeld 227 euro per bezoek

Onderzoek: Nederlandse hotelbezoekers besteden voor het hele gezelschap gemiddeld 227 euro per bezoek
  • Algemeen
  • 24 okt 2023 @ 08:23
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Onderzoek

De grootste Nederlandse hotelketens trokken de afgelopen drie jaar 7,4 miljoen Nederlandse bezoekers (buitenlandse bezoekers zijn dus niet meegeteld) aldus de Nationale Benchmark Hotelketens van onderzoeksbureau Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Gemiddeld besteden de hotelgasten 227 euro voor het hele gezelschap per bezoek. Dat komt in totaal neer op 6,9 miljard euro. Het meest bij Hilton (383 euro), waar de gasten ook wat langer verblijven dan gemiddeld, en het minst bij Ibis Budget (99 euro). Ruim de helft (51%) van de Nederlanders boven de 18 jaar bezocht in de afgelopen drie jaar minimaal één van de grootste hotelketens in Nederland.

De bestedingen bij de verschillende hotelketens zijn verspreid over drie duidelijke segmenten met daarboven Hilton. In het onderste segment variëren de kosten voor een hotelbezoek tussen 99 en 142 euro. Het middensegment heeft een bredere range. Bezoekers besteden hier tussen de 170 en 249 euro voor een bezoek. Het bovenste segment bevindt zich op een hoger prijsniveau, met een prijsbereik van 292 tot 310 euro.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken