Tien startups geselecteerd voor Startupbootcamp E-commerce
- B2b
- 14 sep 2015 @ 11:47
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkE-commerce
- 14 sep 2015 @ 11:47
- Redactie B2B
De deelnemers aan het Startupbootcamp E-commerce acceleratorprogramma 2015 zijn bekendgemaakt. Uit een recordaantal van meer dan 600 aanmeldingen zijn tien startups uit zes landen geselecteerd tijdens de selectiedagen die op 8 en 9 september plaatsvonden. Tijdens dit event kregen de twintig beste E-commerce-startups de kans om te strijden voor een plek in het acceleratorprogramma. De tien gekozen startups representeren verschillende E-commerce-industrieën zoals Analytics, Ad Tech, Payments, Omnichannel, Marketplaces en Retail & Commerce solutions.
De innovatieve startups die tot het Startupbootcamp E-commerce acceleratorprogramma zijn toegelaten, worden in slechts drie maanden, met behulp van meer dan 150 mentoren, klaargestoomd om hun ideeën, voortgang en groei te presenteren aan een zaal vol investeerders tijdens Demo Day op 22 januari 2016.
Wereldwijde top
Startupbootcamp helpt jaarlijks wereldwijd honderden E-commerce startups, maar selecteert er slechts tien voor verdere begeleiding. Van de bedrijven die zijn geaccelereerd in de Amsterdamse Startupbootcamp-programma’s is nog altijd 96 procent actief. Sinds 2012 is via de Amsterdamse programma’s per startup ongeveer €500.000 opgehaald. Sal Matteis, Managing Director van Startupbootcamp E-commerce: ‘We zijn de wereld overgereisd om de beste E-commerce startups te vinden en hebben een recordaantal aanmeldingen gekregen uit meer dan 50 landen. Ik ben erg trots dat we de wereldwijde top van E-commerce startups als deelnemers in ons programma hebben.’
Extra financiering
Als eerste accelerator in Nederland lanceert Startupbootcamp voor dit E-commerce-programma de converteerbare obligatie. Per bedrijf wordt zo tussen de €50.000,- en €100.000,- extra funding mogelijk gemaakt. Dit bedrag komt bovenop de standaard €15.000,- seed investment die Startupbootcamp ter beschikking stelt aan elk team dat aan het programma deelneemt. De stap om convertibles in Nederland te lanceren komt tegemoet aan een sterk opkomende vraag naar eenvoudigere manieren voor financiering.
Geselecteerde startups
Dit zijn de tien geselecteerde startups voor het Startupbootcamp E-commerce 2015-programma, afkomstig uit zes landen. Aan het programma zullen vijf Nederlandse startups deelnemen:
24sessions (Nederland): maakt advies eenvoudig. Het wereldwijde online platform voor live deskundig advies.
Clickly (Portugal): maakt media-inhoud customised en interactief, en verhoogt zo de omzet en het webverkeer.
CrazyLister (Israël): levert verbluffend eenvoudig web-based design software voor alles rondom e-commerce.
Dashmote (Nederland): bundelt afbeeldingen van stock providers om gebruikers in staat te stellen om te zoeken, vergelijken en om beelden te kopen van meerdere leveranciers op één platform.
LiateR (Griekenland): is een interactieve salesoplossing voor merken en retailers in de kleding- en accessoiresmarkt. Brengt 24 uur per dag digitale 3D-ervaringen naar offline winkels.
Moneylink (Nederland): maakt gemakkelijk en veilig nieuwe en gebruikte producten verkopen via social media, blog of website mogelijk. Moneylink handelt de betaling voor je af, informeert je bij een succesvolle verkoop en helpt je desgevraagd met het verzenden.
ShopAds (Nederland): is een retail-centric reclamemodel dat retailers in staat stelt om hun inkomsten te genereren door middel van reclame, zonder verlies van verkeer en conversie.
Skace (Tsjechië): is een eenvoudige maar krachtige tool om werknemers vaak en direct te beoordelen, te motiveren en te coachen. Skace heeft performance management opnieuw uitgevonden.
StoreGecko (Verenigd Koninkrijk): zorgt voor democratisering van 'Product & Channel Information Management' voor kleine en grote e-commerce winkels.
TryLikes (Nederland): maakt meten van de mening van uw klanten gemakkelijk. De technologie van TryLikes verzamelt antwoorden op vragen, analyseert en vergelijkt de resultaten.
De geselecteerde teams zullen in oktober verhuizen naar Amsterdam, waar het drie maanden durende programma op 12 oktober 2015 officieel begint.
Over Startupbootcamp
Startupbootcamp is 2010 opgericht in Denemarken en is de nummer 1 accelerator buiten de USA met een mentor- en alumni-netwerk in meer dan zestig landen. Het programma biedt startups toegang tot een groot netwerk van experts in diverse branches gedurende een intensief drie maanden durende programma. Momenteel draaien er industry-focused programma’s van Startupbootcamp in Amsterdam, Barcelona, Berlijn, Eindhoven, Istanbul, Kopenhagen, Londen, Singapore en Sittard.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 18, 2025
- Stefan Wijnen van Deli Home: 'Onhandige consument kiest voor...
- Nima Marketing Day: 'De haven van Rotterdam is een spiegel van...
- Nederlandse bedrijven bouwen samen aan AI-platform voor...
- KPN op Nima Marketing Day: 'Met "Stukje van mij" maken wij...
- [column] Even applaus voor jezelf! Waarom blijven posten op...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 19,... 16-05-2025
- Kevin Wetzel van Buckaroo op NMD25:... 15-05-2025
- KPN op Nima Marketing Day: 'Met... 14-05-2025
- Stefan Wijnen van Deli Home:... 13-05-2025
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management