Nederland lanceert 'human proof tulip'
- B2b
- 31 mrt 2023 @ 12:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 31 mrt 2023 @ 12:00
- Sjaak Hoogkamer
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en het National Institute for Floricultural Science and Research hebben een tulp uitgevonden die bestand is tegen de mens.
Nederlandse tulpen, hyacinten en andere bolbloemen zijn wereldberoemd en jaarlijks brengen dan ook miljoenen bezoekers uit binnen- en buitenland een bezoek aan de Nederlandse bollenvelden.
Bezoekers hebben vaak niet door dat ze onbewust schade veroorzaken aan de velden zodra ze deze betreden.
Veelal onbewust, veroorzaken ze hierdoor schade aan de bollen. Bollen worden vertrapt en ziektes kunnen worden overgebracht. Schade voor de kwekers loopt elk jaar in de duizenden euro's.
Om die reden is het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) een samenwerking gestart met het National Institute for Floricultural Science and Research (NIFSR). Gezamenlijk is gewerkt aan een tulp die resistent is tegen de mens. De Flores Touristia wordt op zaterdag 1 april feestelijk gepresenteerd.
Onderzoeksperiode van meer dan twee jaar
Professor Erik Kummeling, hoofd research NIFSR: ‘Bij NIFSR ontwikkelen we bloemen van hoge kwaliteit die sterker en beter resistent zijn tegen hun natuurlijke vijand: de mens. Na een onderzoeksperiode van ruim twee jaar waarbij we hebben getest met onder andere de specifieke eigenschappen van rubber- en mangrovebomen, bloemen die stinken en vleesetende planten, is uiteindelijk de Flores Touristia ontwikkeld. Ik kan officieel bevestigen dat deze tulp 100% bestand is tegen de mens.’
Algemeen directeur Jos Vranken, NBTC: ‘We zijn sinds 2019 in contact met het NIFSR om de bollensector te helpen meer publieke aandacht te vestigen op de kwetsbaarheid van de gewassen. Trots zijn we op de samenwerking met NIFSR en bovenal op het fantastische resultaat dat is bereikt.
Na de eerdere bewustwordingscampagne #tulipfriendlyselfie uit 2019, zijn we verheugd om zaterdag de Flores Touristia te lanceren
Vanaf 1 april 2023 zal de Flores Touristia overal in Nederland bloeien. Voor meer informatie zie de bijgevoegde video waarin professor Erik Kummeling stap voor stap uitlegt hoe de ontwikkeling van de nieuwe tulp is gegaan. Meer informatie over de lancering staat op 1 april op www.holland.com/tulip.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing