Nederland lanceert 'human proof tulip'
- B2b
- 31 mrt 2023 @ 12:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 31 mrt 2023 @ 12:00
- Sjaak Hoogkamer
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en het National Institute for Floricultural Science and Research hebben een tulp uitgevonden die bestand is tegen de mens.
Nederlandse tulpen, hyacinten en andere bolbloemen zijn wereldberoemd en jaarlijks brengen dan ook miljoenen bezoekers uit binnen- en buitenland een bezoek aan de Nederlandse bollenvelden.
Bezoekers hebben vaak niet door dat ze onbewust schade veroorzaken aan de velden zodra ze deze betreden.
Veelal onbewust, veroorzaken ze hierdoor schade aan de bollen. Bollen worden vertrapt en ziektes kunnen worden overgebracht. Schade voor de kwekers loopt elk jaar in de duizenden euro's.
Om die reden is het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) een samenwerking gestart met het National Institute for Floricultural Science and Research (NIFSR). Gezamenlijk is gewerkt aan een tulp die resistent is tegen de mens. De Flores Touristia wordt op zaterdag 1 april feestelijk gepresenteerd.
Onderzoeksperiode van meer dan twee jaar
Professor Erik Kummeling, hoofd research NIFSR: ‘Bij NIFSR ontwikkelen we bloemen van hoge kwaliteit die sterker en beter resistent zijn tegen hun natuurlijke vijand: de mens. Na een onderzoeksperiode van ruim twee jaar waarbij we hebben getest met onder andere de specifieke eigenschappen van rubber- en mangrovebomen, bloemen die stinken en vleesetende planten, is uiteindelijk de Flores Touristia ontwikkeld. Ik kan officieel bevestigen dat deze tulp 100% bestand is tegen de mens.’
Algemeen directeur Jos Vranken, NBTC: ‘We zijn sinds 2019 in contact met het NIFSR om de bollensector te helpen meer publieke aandacht te vestigen op de kwetsbaarheid van de gewassen. Trots zijn we op de samenwerking met NIFSR en bovenal op het fantastische resultaat dat is bereikt.
Na de eerdere bewustwordingscampagne #tulipfriendlyselfie uit 2019, zijn we verheugd om zaterdag de Flores Touristia te lanceren
Vanaf 1 april 2023 zal de Flores Touristia overal in Nederland bloeien. Voor meer informatie zie de bijgevoegde video waarin professor Erik Kummeling stap voor stap uitlegt hoe de ontwikkeling van de nieuwe tulp is gegaan. Meer informatie over de lancering staat op 1 april op www.holland.com/tulip.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stefan Wijnen van Deli Home:... 13-05-2025
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management