Next Rembrandt scoort elf nominaties in Cannes
- Bureaus
- 20 jun 2016 @ 11:54
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CreatieAwardCampagnesCannes
- 20 jun 2016 @ 11:54
- Jeroen Mirck
Gaat Nederland deze week goud delven in Cannes? Ons land haalde dit weekend al 17 keer de shortlist van Direct, Health, Promo & Activation, Radio en Print & Publishing. Maandag kwamen daar opnieuw 17 nominaties bij, in de categorieën Outdoor, Design, PR en Digital Craft. Veruit het meest genomineerd is 'The Next Rembrandt' van ING en J. Walter Thompson Amsterdam, met vooralsnog elf nominaties.
Bij de Health Lions, die inmiddels al zijn uitgereikt, stond alleen DDB & Tribal Amsterdam op de shortlist met ‘Nothing imprisons more than a kidney desease’ voor de Nierstichting.
Succesvoller is ons land bij de Direct Lions. 'The Next Rembrandt' is daar drie keer genomineerd. Andere Nederlandse nominaties zijn N=5 met Pridestream (voor KPN) en Lemz met ‘Toy or Toxic’ voor Veiligheid.nl.
McTrax versus Rembrandt
Bij Promo & Activation scoort Rembrandt zijn vierde nominatie. TBWA\Neboko is twee keer genomineerd met de McTrax placemat voor McDonald’s, terwijl ook DDB & Tribal Amsterdam kans maakt op een prijs, met ‘Homeless extras’ voor De Volksbond.
In de categorie Print & Publishing heeft 180 Amsterdam drie nominaties: ‘The Face of Berlin’, ‘The Face of London’ en ‘The Face of New York’ voor United Colors of Benetton. TBWA\Neboko staat ook hier op de shortlist met de McTrax-placemat voor McDonald’s.
Bij Radio dingt Ogilvy & Mather Amsterdam mee met de drie KFC-commercials, getiteld ‘Hey’, ‘Sing’ en ‘Girl’. In de categorie Glass staat Nederland niet op de shortlist.
JWT schiet door naar 15 nominaties
Na de vier nominaties van 'The Next Rembrandt' afgelopen weekend volgden er op maandag maar liefst zeven shortlist-plekken voor deze innovatieve ING-case: eentje voor Design, twee voor Outdoor en vier door Digital Craft. Aangezien J. Walter Thompson Amsterdam ook nog eens vier keer de Outdoor-shortlist haalden met uitingen voor Het Parool, is het bureau inmiddels ruimschoots Nederlands koploper met 15 nominaties.
Andere Nederlandse bureaus lieten zich maandag ook niet onbetuigd. TBWA\Neboko scoorde andermaal twee nominaties met de McTrax-placemet in de categorie Design. Superheroes Amsterdam haalde de shortlist in Digital Craft met 'Type to Design', het speciale Instagram-font. Drie bureaus zijn genomineerd voor een PR Lion: Wilmar/Matthijs Amsterdam met Yellow Backie (Yellow Bike), DDB & Tribal Amsterdam met Vodafone Smart Jacket en TBWA\Neboko met How Charities became donors van 'Free A Girl'. Bij Product Design maakt Nederland geen kans op eremetaal.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- The Next Rembrandt
- Ogilvy
- campagnes
- Promo & Activation
- 180 Amsterdam
- 2016
- shortlist
- Cannes Lions
- Health
- ING
- Lions
- Print & Publishing
- Glass
- DDB & Tribal
- bureaus
- J. Walter Thompson Amsterdam
- Direct
- nominaties
- Radio
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation