RNDBT Content en War Child winnen Gouden Leeuw
- Bureaus
- 24 jun 2017 @ 10:32
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCannes
- 24 jun 2017 @ 10:32
- Redactie Bureaus
RNDBT Content is het tweede Nederlandse bureau dat een Gouden Leeuw wint op Cannes 2017. De prijs werd gewonnen in de categorie Film Craft, met een aandoenlijke campagne voor War Child.
De winnende film Batman (lees hier meer over de case) is onderdeel van een serie van vier die RNDBT Content maakte voor War Child. Ook Nederlandse partijen als MassiveMusic en Ambassadors waren betrokken bij deze campagne.
In de aangrijpende video laat War Child zien hoe cruciaal de band tussen kinderen en hun ouders is. Door de dagelijkse stress in oorlog komt deze onder druk te staan. Kinderen beschikken gelukkig over veel veerkracht en fantasie. In de film wordt het gevluchte Syrisch jongetje Kadar (8) beste vrienden met zijn grote held Batman. De kijker ziet het duo samen spelen, plezier maken en even alles vergeten. Aan het einde verandert Batman in de vader van het jongetje, die met zijn gezin op de vlucht is voor oorlog. De video is inmiddels al miljoenen keren bekeken.
Fantasie als redmiddel
Voor War Child is het de eerste keer dat de NGO een dergelijke internationale reclameprijs wint. Veronique Hoogendoorn, directeur Marketing, Communicatie en Fondsenwerving van War Child: 'Met deze indrukwekkende video willen we laten zien dat fantasie vaak de enige manier voor oorlogskinderen is om aan de realiteit te ontsnappen. Het werk van War Child is heel hard nodig om deze kinderen te helpen en hun ervaringen te laten verwerken. 250 miljoen kinderen groeien op in een oorlogssituatie. Wij helpen honderdduizenden kinderen met psychosociale steun, bescherming en onderwijs.'
Eerder deze week won J. Walter Thompson Amsterdam goud voor School for Justice, een project van de Free a Girl Movement. Ook productiebedrijf MediaMonks won een Gouden Leeuw, maar was geen lead agency. Verder grossierde Nederland vooral in brons.
Bekijk alle winnaars in MarketingTribune's Dossier Cannes Lions 2017.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
- DJI werft vakmensen met betekenisvolle nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

