Arnhem doet met 'reisbureau' aan citymarketing

Arnhem doet met 'reisbureau' aan citymarketing
  • Bureaus
  • 9 okt 2018 @ 10:43
  • 14044 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CommunicatieActivatieStorytellingCampagnes

Arnhem geeft zijn citymarketing een impuls met het tijdelijke Reisbureau ​‘t Grune Hert. Dat opende zondag eenmalig de deuren op ​de hoogste verdieping van WTC Arnhem, maar is ook een actiewebsite.

Op de beste plek om al het Arnhemse groen in één oogopslag te bewonderen, lichtte ‘t Grune Hert zondag de mooiste plekjes van de stad uit. 'Park-ranger' Jeroen Glissenaar nam bezoekers met verrekijkers mee in het prachtige uitzicht en vertelde over de goed verborgen geheimen van Park Sonsbeek. Een verrassende dansact in de stationshal voerde Arnhemmers richting het 'reisbureau'.

Groencampagne

‘t Grune Hert is onderdeel van de nieuwe groencampagne van Made in Arnhem. De gedachte is simpel. Wil je op wereldreis? Begin simpel, pak gewoon buslijn 3. Het fictieve reisbureau trekt Arnhemmers weg bij browsers als Safari die ze al veel te vaak checken op hun telefoon, en neemt hen mee op safari in de mooiste parken, tuinen en landgoederen van Arnhem.

Zo brengt ‘t Grune Hert het Arnhemse groen op ludieke wijze onder de aandacht bij alle inwoners van de stad. Het reisbureau verwijst door naar groene bestemmingen, zoals Molenplaats Sonsbeek, Stadstuin Kweekland, stadsboerderij De Buitenplaats en nog veel meer.

Verrekijker

Een pop-up dansact in de stationshal van Arnhem Centraal trok reizigers mee op avontuur richting de hoogste verdieping van het WTC. Met spectaculair uitzicht ontdekten bezoekers daar alles wat Reisbureau ‘t Grune Hert te bieden heeft. Als voorproefje gaf parkranger Jeroen Glissenaar bezoekers met verrekijkers een spannende rondleiding door Sonsbeek Park. Onder het genot van een kopje koffie of (groene) thee en een prachtig decor hield niets de Arnhemmer nog tegen om ‘t Grune Hert van de stad te ontdekken.

Bekijk ook de ludieke video met buschauffeur Ahmet, wiens trolleybus in feite een toeristische touringcar is, met al het Arnhemse groen om hem heen.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken