Plus gaat weer emo in kerstcommercial

Plus gaat weer emo in kerstcommercial
  • Bureaus
  • 6 dec 2018 @ 09:29
  • 29015 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • FoodMarketingCommercialsCampagnes

Vandaag lanceert Plus Supermarkten zijn nieuwe kerstcampagne. De retailer zet wederom in op de verbindende kracht van samen eten, met ditmaal een familierecept in de hoofdrol. En een emotioneel familieverhaal.

Kerst is bij uitstek de tijd om samen te zijn en te genieten van goed eten, het jaarlijkse kerst-credo van Plus. Familietradities zijn in die periode heel belangrijk. Niet alleen de traditie van hoe we kerst met elkaar vieren. Maar ook de traditie van wat we eten.

In de kerstcommercial zien we een vrouw die met haar familie een prachtige kerstavond voorbereidt. Onder toeziend oog van haar moeder maakt ze een heerlijke rollade klaar, waarbij ze het traditionele familierecept stap voor stap volgt. Maar gaandeweg komen we erachter dat deze kerst anders is dan anders.

Esmée Blom, communicatiemanager bij Plus: 'We zijn echt heel trots op deze nieuwe campagne. We geloven sterk in onze "Goed Eten"-strategie die we drie jaar geleden hebben ontwikkeld. En net als vorig jaar belichten we in deze campagne de verbindende kracht van goed eten. De lat ligt hoog, want vorig jaar was onze beste kerst ooit.'

Bas Korsten, creative partner bij J. Walter Thompson Amsterdam: 'Elke familie heeft z’n verhalen en tradities. Kerstmis is een prachtige tijd van het jaar om deze verhalen te verkennen. In dit specifieke geval is de held van ons Plus-verhaal een oud receptenboek, dat generaties verbindt en familierecepten levend houdt.'

De muziek is op maat gemaakt voor de kerstcampagne van Plus. Het nummer 'She’s The One' van Robbie Williams (uit 1999) is voor de gelegenheid in een nieuw winterjasje gestoken door de Britse zangeres Frances.

De retailer probeert net als vorig jaar een gevoelige snaar te raken met een emotioneel gegeven: vorig jaar ging de kerstcommercial over gescheiden ouders, ditmaal over een overleden moeder.

Credits

Opdrachtgever: Plus Retail

Manager Brand & Communication: Okke Wiarda

Marketing Manager: Esmée Blom

Campaign Manager: Marieke Lazeroms

Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam

Creative Partner: Bas Korsten

Creative Lead: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis

Business Lead: Budi Gonzalez de Chaves

Senior concept producer: Charlene Thomas

Screen producer: Kiek Beljaars

Productie: Pink Rabbit

Director: Ismael ten Heuvel

DOP: Martijn van Broekhuizen

Executive Producer: Mireille Lampe & Monique van Beckhoven

Producer: Floor Schroeijers

Montage: MRTN

Editor: Martin Heijgelaar

Online & Special effects: Captcha!

Justin Baker & Daniël van der Kaaden

Grading: Barry Clarke

Geluid: Amp.Amsterdam

Music Supervision: Bart van Liemt, Jarl Hector

Geluid: Studio Alfred Klaassen



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken