Nieuwe campagne KPN benadrukt band met Nederland

Nieuwe campagne KPN benadrukt band met Nederland
  • Bureaus
  • 16 sep 2019 @ 09:54
  • 7330 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

KPN introduceert samen met ACHTUNG! mcgarrybowen een nieuwe merkcampagne, campagnestijl, pay-off en TV commercial. KPN is naar eigen zeggen één van de sterkste en oudste merken van Nederland, en is al 140 jaar een Nederlands icoon.

Uit onderzoek blijkt dat klanten vinden dat het KPN merk staat voor een van de meest betrouwbare en servicegerichte providers van Nederland. Yvette Belt-Beekman, director Brand & Marketing Communicatie KPN: ‘Dat betekent dat we met het KPN-merk een nóg grotere groep Nederlanders willen aanspreken. Wij hebben daar een geweldige uitgangspositie voor. Met ‘Het netwerk van Nederland’ willen we laten zien dat KPN een wezenlijk onderdeel is van de samenleving en het netwerk is dat alle Nederlanders en alle Nederlandse bedrijven met elkaar verbindt. We vieren en versterken de band die KPN heeft met Nederland en de band die Nederlanders onderling hebben met elkaar.’

KPN wil in de nieuwe campagne naar eigen zeggen de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste telecommunicatiediensten, klantenservice en netwerken en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen.

Daarom legt KPN sinds begin dit jaar alle focus op het KPN-merk in de communicatie naar klanten en heeft een nieuwe merkstijl ontwikkeld om hier uiting aan te geven.

Mark Muller, creative director bij ACHTUNG! mcgarrybowen vult aan: ‘KPN brengt mensen verder door ze dichter bij elkaar te brengen. Dat doet KPN al 140 jaar. De rol van verbinder zit in de kern van het merk. Dat is tijdloos en vandaag misschien wel relevanter dan ooit. KPN leerde Nederland bellen, sms’en, appen - en zorgt ervoor dat iedereen opnieuw mee kan in alle nieuwe ontwikkelingen die er nog aan komen.’

 

Nieuwe campagnestijl KPN

De nieuwe campagnestijl werd ontwikkeld door designbureau Dietwee in samenwerking met ACHTUNG! mcgarrybowen. Bart Heideman, design director bij ACHTUNG! mcgarrybowen vertelt: ‘Met de nieuwe campagnestijl willen we heel Nederland laten voelen dat KPN zich blijft vernieuwen, maar het merk moet wel sympathiek en toegankelijk blijven. De nieuwe campagnestijl is geoptimaliseerd om tot zijn recht te komen in het digitale tijdperk.’

Tirso Francés, creative director bij Dietwee, vult aan: ‘De groene vormen zijn een visuele vertaling van de rol van KPN in Nederland en zijn een sterk en herkenbaar grafisch element. Ze symboliseren de verbinding tussen alles wat er op ons netwerk plaatsvindt en zorgen voor een duidelijke merkherkenning.’

De campagne is het eerste werk dat voortkomt uit de nieuwe samenwerking na de in juli gewonnen pitch en was de afgelopen weken al te zien in out-of-home en op social en wordt vanaf vandaag groots uitgerold door heel Nederland.

Credits

Opdrachtgever: KPN

Agency: ACHTUNG! mcgarrybowen

Design: Dietwee i.s.m. ACHTUNG! mcgarrybowen

Productie: CANADA (film), Jones Kuhne (fotografie)

Regie: MANSON

Fotografie: Bibian Bingen, Casper Kofi

Muziek: Antfood

Post-productie: Ambassadors

Grading: Joppo @ de Grot

Mediabureau; Mindshare, Greenhouse Group

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken