Toyota: papa heeft het nakijken
- Bureaus
- 1 okt 2019 @ 16:57
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesCommercials
- 1 okt 2019 @ 16:57
- Lucas Boon
Om de nieuwe Toyota Hybrid onder de aandacht te brengen, lanceert het automerk een campagne waarin kinderen hun ouders het belang van duurzaamheid laten zien. Verantwoordelijk bureau is DDB Unlimited.
Toyota stond in Nederland lange tijd bekend als het zuinige merk 'voor mijn vader', aldus Job Koopman, strategy & business director bij DDB Unlimited. Zuinig rijden moet met het nieuwste model van Toyota leuk worden voor jong en oud. Koopman over de campagne: 'De fun spat er vanaf, terwijl papa het nakijken heeft.'
Onderzoeksbureau Motivaction toonde in opdracht van Milieucentraal aan dat de helft van de millennials het maken van duurzame keuzes belangrijk vindt. Zowel thuis als onderweg. Deze 'nieuwe generatie' wil liefst duurzaam én fun. Auto's moeten dus zo min mogelijk uitstoten, maar ook lekker rijden en er goed uitzien.
De campagne wordt onder meer via online video (zie onder) en tv-commercials uitgerold.
‘Next level in strategie, creatie en executie', aldus Dick van der Lecq, managing director van DDB Unlimited.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers