Toyota: papa heeft het nakijken

Toyota: papa heeft het nakijken
  • Bureaus
  • 1 okt 2019 @ 16:57
  • 9978 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesCommercials

Om de nieuwe Toyota Hybrid onder de aandacht te brengen, lanceert het automerk een campagne waarin kinderen hun ouders het belang van duurzaamheid laten zien. Verantwoordelijk bureau is DDB Unlimited.

Toyota stond in Nederland lange tijd bekend als het zuinige merk 'voor mijn vader', aldus Job Koopman, strategy & business director bij DDB Unlimited. Zuinig rijden moet met het nieuwste model van Toyota leuk worden voor jong en oud. Koopman over de campagne: 'De fun spat er vanaf, terwijl papa het nakijken heeft.'

Onderzoeksbureau Motivaction toonde in opdracht van Milieucentraal aan dat de helft van de millennials het maken van duurzame keuzes belangrijk vindt. Zowel thuis als onderweg. Deze 'nieuwe generatie' wil liefst duurzaam én fun. Auto's moeten dus zo min mogelijk uitstoten, maar ook lekker rijden en er goed uitzien.

De campagne wordt onder meer via online video (zie onder) en tv-commercials uitgerold.

‘Next level in strategie, creatie en executie', aldus Dick van der Lecq, managing director van DDB Unlimited.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken