Neew winnaar The Pitch van DPG Media
- Bureaus
- 14 feb 2020 @ 08:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Creatie
- 14 feb 2020 @ 08:40
- Sjaak Hoogkamer
Tijdens de derde editie van The Pitch van DPG Media en ADCN is donderdag 13 februari bureau Neew met een creatief concept voor de jongerentak Entree van Het Koninklijk Concertgebouw tot winnaar uitgeroepen.
The Pitch vond plaats in het Stedelijk in Amsterdam en is een samenwerking tussen ADCN en DPG Media waarbij de creatieve wereld uitgedaagd wordt een gouden concept-idee te pitchen en kans te maken om deze campagne werkelijkheid te laten worden. Andere finalisten waren bureaus Dawn en New Amsterdam.
Concepten
Saskia Caelen, Directeur MediaLab van DPG Media: ‘Dit jaar zijn er veel originele en uiteenlopende cases ingezonden, met een grote diversiteit in gebruik van onze media. We zagen veel creativiteit en innovatieve ideeën voor inzet in zowel print als in combinatie met digitale media en/of radio. Wij hebben de concepten beoordeeld op de originaliteit, de kwaliteit en relevantie van het creatieve idee, het potentieel van de impact en de mediastrategie van de case. Een aantal partijen heeft van de tussentijdse feedback-ronde gebruikgemaakt. Zij konden hun idee toetsen aan de jury en de experts van MediaLab. Je zag dat de concepten daardoor nog nét een stukje scherper werden. Het was een lastige keuze, maar Neew met Entree Concertgebouw is de terechte winnaar omdat zij in hun concept de sterke koppeling hebben gemaakt met de media en merken van het DPG Media.’
Mediabudget
Jascha Hoogendijk, Founder Neew: ‘Wat ik het allerleukste vind aan onze winst, is dat we een organisatie die niet gewend is aan een enorm mediabudget nu méér kunnen geven dan ze ooit hadden kunnen dromen. Wij hebben zo’n mooi doel voor ogen, namelijk jongeren laten zien en ervaren hoe gaaf klassieke muziek is. We hebben nu de kans om aan een heel groot publiek te later ervaren wat klassieke muziek met je kan doen, de media van DPG Media is daar het juiste platform voor in al zijn diversiteit aan mediatypes en publiek.’
The Pitch werd voor de derde keer georganiseerd. Eerdere winnaars waren Beter Horen in samenwerking met MullenLowe Alfred en Beerwulf in samenwerking met MediaReverse. De winnende concepten hebben gemeen dat er een vernieuwend mechanisme in het concept zit. Beter Horen ging over jongeren en gehoorschade en Beerwulf ging over de competitie wie de beste bierbrouwer van Nederland was. Door het winnen van de hoofdprijs zijn beide winnende campagnes ook uitgerold en met impact geland bij de doelgroep.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing