Lotto-winnaar blijft vooral zichzelf

  • Bureaus
  • 11 aug 2020 @ 08:29
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Lotto-winnaars blijven het liefst zichzelf en houden het vooral graag ‘gezellig’. Dat is het credo van de nieuwe campagne van Lotto, ontwikkeld door Selmore, met in de hoofdrol acteur Arjan Ederveen.

In de campagne zien we Lotto-winnaar Gerard. Hij wil met zijn gewonnen bedrag iets speciaals doen voor zijn ouders en laat een geheel ingericht huis voor hen bouwen. We zien hoe de ingehuurde architect, gespeeld door Arjan Ederveen, de meest moderne en minimalistische ontwerpen voorstelt. Maar Gerard heeft duidelijk een ander idee in zijn hoofd: het moet vooral 'gezellig’ worden.

Diederick Hillenius, creative partner van Selmore, zegt: 'Lotto is een sympathiek en sociaal merk met humor. Dat geluid slaat aan bij de doelgroep en vormt een rijke voedingsbodem voor steeds weer een nieuwe campagne. We zien Arjan Ederveen in een prachtrol als architect die het Lotto-winnaar Gerard niet bepaald gemakkelijk maakt.'

Michael Kastelijns: business director van Nederlandse Loterij (waar Lotto onder valt), vult aan: 'Lotto is een spel voor mensen zoals jij en ik: we houden graag vast aan al het moois van het leven, maar doen ook graag iets bijzonders. Net als de vorige Lotto-winnaars Arie en Frans is Gerard vooral zichzelf gebleven.’

In de social media-activatie van de campagne, ontwikkeld door Blauw Gras, verkoopt Lotto designmeubelen voor 2 euro, het bedrag van een Lotto-lot. In het online gedeelte (door Men in Green) vertelt winnaar Gerard hoe makkelijk het is om Lotto te spelen. De campagne wordt verder uitgerold via digital out of home en instore communicatie.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken