Lotto-winnaar blijft vooral zichzelf
- Bureaus
- 11 aug 2020 @ 08:29
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 11 aug 2020 @ 08:29
- Lucas Boon
Lotto-winnaars blijven het liefst zichzelf en houden het vooral graag ‘gezellig’. Dat is het credo van de nieuwe campagne van Lotto, ontwikkeld door Selmore, met in de hoofdrol acteur Arjan Ederveen.
In de campagne zien we Lotto-winnaar Gerard. Hij wil met zijn gewonnen bedrag iets speciaals doen voor zijn ouders en laat een geheel ingericht huis voor hen bouwen. We zien hoe de ingehuurde architect, gespeeld door Arjan Ederveen, de meest moderne en minimalistische ontwerpen voorstelt. Maar Gerard heeft duidelijk een ander idee in zijn hoofd: het moet vooral 'gezellig’ worden.
Diederick Hillenius, creative partner van Selmore, zegt: 'Lotto is een sympathiek en sociaal merk met humor. Dat geluid slaat aan bij de doelgroep en vormt een rijke voedingsbodem voor steeds weer een nieuwe campagne. We zien Arjan Ederveen in een prachtrol als architect die het Lotto-winnaar Gerard niet bepaald gemakkelijk maakt.'
Michael Kastelijns: business director van Nederlandse Loterij (waar Lotto onder valt), vult aan: 'Lotto is een spel voor mensen zoals jij en ik: we houden graag vast aan al het moois van het leven, maar doen ook graag iets bijzonders. Net als de vorige Lotto-winnaars Arie en Frans is Gerard vooral zichzelf gebleven.’
In de social media-activatie van de campagne, ontwikkeld door Blauw Gras, verkoopt Lotto designmeubelen voor 2 euro, het bedrag van een Lotto-lot. In het online gedeelte (door Men in Green) vertelt winnaar Gerard hoe makkelijk het is om Lotto te spelen. De campagne wordt verder uitgerold via digital out of home en instore communicatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers