Lotto-winnaar blijft vooral zichzelf
- Bureaus
- 11 aug 2020 @ 08:29
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 11 aug 2020 @ 08:29
- Lucas Boon
Lotto-winnaars blijven het liefst zichzelf en houden het vooral graag ‘gezellig’. Dat is het credo van de nieuwe campagne van Lotto, ontwikkeld door Selmore, met in de hoofdrol acteur Arjan Ederveen.
In de campagne zien we Lotto-winnaar Gerard. Hij wil met zijn gewonnen bedrag iets speciaals doen voor zijn ouders en laat een geheel ingericht huis voor hen bouwen. We zien hoe de ingehuurde architect, gespeeld door Arjan Ederveen, de meest moderne en minimalistische ontwerpen voorstelt. Maar Gerard heeft duidelijk een ander idee in zijn hoofd: het moet vooral 'gezellig’ worden.
Diederick Hillenius, creative partner van Selmore, zegt: 'Lotto is een sympathiek en sociaal merk met humor. Dat geluid slaat aan bij de doelgroep en vormt een rijke voedingsbodem voor steeds weer een nieuwe campagne. We zien Arjan Ederveen in een prachtrol als architect die het Lotto-winnaar Gerard niet bepaald gemakkelijk maakt.'
Michael Kastelijns: business director van Nederlandse Loterij (waar Lotto onder valt), vult aan: 'Lotto is een spel voor mensen zoals jij en ik: we houden graag vast aan al het moois van het leven, maar doen ook graag iets bijzonders. Net als de vorige Lotto-winnaars Arie en Frans is Gerard vooral zichzelf gebleven.’
In de social media-activatie van de campagne, ontwikkeld door Blauw Gras, verkoopt Lotto designmeubelen voor 2 euro, het bedrag van een Lotto-lot. In het online gedeelte (door Men in Green) vertelt winnaar Gerard hoe makkelijk het is om Lotto te spelen. De campagne wordt verder uitgerold via digital out of home en instore communicatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

