Alzheimer Nederland: wat alz... jij het bent?

Alzheimer Nederland: wat alz... jij het bent?
  • Bureaus
  • 22 okt 2020 @ 09:57
  • 13951 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Stichting Alzheimer Nederland lanceert een nieuwe wervingscampagne genaamd 'Wat alz... jij het bent?' De campagne, ontwikkeld door creatief bureau De Club in Hilversum, moet de Nederlander confronteren met de gevolgen van dementie.

Beeld: still uit commercial.

Eén op de drie vrouwen in Nederland krijgt dementie en de kans dat je als vrouw overlijdt aan dementie is op dit moment groter dan de kans te overlijden aan bijvoorbeeld borstkanker of een hartinfarct, aldus Alzheimer Nederland. Dementie is daarmee een van de grootste volksziektes van Nederland. Voor mensen met dementie is nog geen enkele behandeling of medicijn mogelijk. Er is dus simpelweg geld voor onderzoek nodig en de campagne moet dat bewerkstelligen.

Met het thema 'wat alz...' worden Nederlanders geconfronteerd met de boodschap en gevolgen van dementie. Wat als je mooiste herinneringen stuk voor stuk verdwijnen? Of als je niet meer weet wat je hier net hebt gelezen?

Patricia Kerckhoff, hoofd marketing van Alzheimer Nederland, zegt: 'We hebben voor dit thema gekozen vanwege de herkenbare link naar ons merk. Daarnaast is het inhoudelijk en visueel een simpel platform voor de hele mix van boodschappen en doelstellingen. Vooral de mogelijkheid om hier veel urgentie mee te creëren, maakte ons enthousiast.'

Lucas Stalman, managing director van De Club, vult aan: 'We zijn met De Club een paar jaar geleden gestart met een nieuw full service-model, omdat we geloven dat de werkwijze van corporate bureaus niet meer geschikt is voor de huidige wereld. We zijn blij met deze kans voor Alzheimer Nederland, omdat we nu ook met een brede landelijke campagne kunnen laten zien wat dat oplevert: een simpel en krachtig campagne-construct waar veel diepte in zit.'

De campagne wordt uitgerold op tv, social media en in print. Bekijk de tv-commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken