Alzheimer Nederland: wat alz... jij het bent?
- Bureaus
- 22 okt 2020 @ 09:57
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 22 okt 2020 @ 09:57
- Lucas Boon
Stichting Alzheimer Nederland lanceert een nieuwe wervingscampagne genaamd 'Wat alz... jij het bent?' De campagne, ontwikkeld door creatief bureau De Club in Hilversum, moet de Nederlander confronteren met de gevolgen van dementie.
Beeld: still uit commercial.
Eén op de drie vrouwen in Nederland krijgt dementie en de kans dat je als vrouw overlijdt aan dementie is op dit moment groter dan de kans te overlijden aan bijvoorbeeld borstkanker of een hartinfarct, aldus Alzheimer Nederland. Dementie is daarmee een van de grootste volksziektes van Nederland. Voor mensen met dementie is nog geen enkele behandeling of medicijn mogelijk. Er is dus simpelweg geld voor onderzoek nodig en de campagne moet dat bewerkstelligen.
Met het thema 'wat alz...' worden Nederlanders geconfronteerd met de boodschap en gevolgen van dementie. Wat als je mooiste herinneringen stuk voor stuk verdwijnen? Of als je niet meer weet wat je hier net hebt gelezen?
Patricia Kerckhoff, hoofd marketing van Alzheimer Nederland, zegt: 'We hebben voor dit thema gekozen vanwege de herkenbare link naar ons merk. Daarnaast is het inhoudelijk en visueel een simpel platform voor de hele mix van boodschappen en doelstellingen. Vooral de mogelijkheid om hier veel urgentie mee te creëren, maakte ons enthousiast.'
Lucas Stalman, managing director van De Club, vult aan: 'We zijn met De Club een paar jaar geleden gestart met een nieuw full service-model, omdat we geloven dat de werkwijze van corporate bureaus niet meer geschikt is voor de huidige wereld. We zijn blij met deze kans voor Alzheimer Nederland, omdat we nu ook met een brede landelijke campagne kunnen laten zien wat dat oplevert: een simpel en krachtig campagne-construct waar veel diepte in zit.'
De campagne wordt uitgerold op tv, social media en in print. Bekijk de tv-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing