Born05 Group neemt Glasnost over

Born05 Group neemt Glasnost over
  • Bureaus
  • 5 okt 2020 @ 07:31
  • 13278 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PROvername

PR- en communicatiebureau Glasnost treedt samen met zijn partnerbureau Fitzgerald toe tot Born05 Group. Hiermee telt de groep inmiddels 160 medewerkers, met kantoren in Amsterdam en Utrecht.

Foto v.l.n.r.: Henk Boersen, Wouter Glaser en Rogier IJzermans.

Glasnost vestigt zich in de Amsterdamse hub, samen met Blauw Gras, dat Born05 Group recent ook overnam. Fitzgerald trekt in bij de hub in Utrecht. Tot Born05 Group behoren verder Born05, Newborn en Airborne. De groep werkt voor merken als KLM, Nederlandse Loterij, Samsung en Rituals.

Roger IJzermans, CEO van Born05 Group, zegt: 'In onze ambitie om sterke merken te bouwen en over de gehele linie te kunnen bedienen, is PR een enorm belangrijk onderdeel. Wij zien PR niet als een laatste stap in het proces, maar juist als een integraal onderdeel van alles wat we doen. Er zijn alleen niet zoveel PR-bureaus die hierop zijn ingericht. Glasnost en Fitzgerald weten hoe PR vanaf strategie tot realisatie te integreren. Wouter (Glaser, oprichter, red.) en zijn team hebben de afgelopen acht jaar gebouwd aan een mooi bedrijf met dito reputatie. We zijn op alle fronten een match, zowel zakelijk als persoonlijk.'

Wouter Glaser vult aan: 'Onze droom is altijd geweest om binnen 15 jaar internationaal actief te zijn voor topmerken op het gebied van PR en communicatie. Om in de volle breedte van onze dienstverlening waarde toe te kunnen voegen, wilden we ons aansluiten bij een groep van soortgenoten. De culturele en strategische klik was hierbij cruciaal. In Born05 Group hebben we een club gevonden die de open cultuur van Glasnost en Fitzgerald omarmt. Daarnaast gaan we meebouwen aan de verdere groei van de groep, waardoor we op grotere schaal actief worden.'

Niet afkopen, maar voeden

Born05 Group neemt alle aandelen van Glasnost en Fitzgerald over. De aandeelhouders van de bureaus kopen zich terug in binnen de groep. IJzermans: 'We geloven in het stimuleren van ondernemerschap, dit moet je voeden in plaats van afkopen. Een earn-out is gebaseerd op een lock-up periode, een buy-in is gebaseerd op samen willen doorgroeien.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken