Marcel van der Heijden start GoodKarma

Marcel van der Heijden start GoodKarma
  • Bureaus
  • 23 jul 2021 @ 08:48
  • 28935 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Nieuwkomers

Marcel van der Heijden, in het verleden oprichter en managing director van social agency A friend of mine en in 2016 mede aan de basis stond van bureau Dept, begint een nieuw bureau, GoodKarma.

Hij doet dit met Allard Warmelink (r. op de foto) (voormalig commercial director bij Boomerang Agency) en Orsi Szentes (m. op de foto) (voormalig head of growth bij LabFresh).

Branded Commerce

Het bureau richt zich op volgens Van der Heijden op ‘het creëren van ervaringen waarbij branding en commerce elkaar versterken.’ Van der Heijden legt uit: ‘Merken kiezen vaak tussen het creëren van awareness voor hun merk of het vergroten van hun sales. Wij zien echter steeds vaker dat sterk groeiende merken zoals Ace & Tate, Polestar, VanMoof, Crisp en modemerken zoals Colourful Rebel en Labfresh in staat zijn om hun branding en commerce-activiteiten met elkaar te laten samensmelten. Wij willen onze klanten laten zien dat het bouwen van een sterk merk en het vergroten van je sales hand in hand met elkaar moeten gaan. Of zoals David Ogilvy het ooit fameus verwoordde ‘If it doesn't sell, it isn’t creative’.

GoodKarma is niet alleen maar een leuke naam, het is de manier waarop we willen ondernemen en met onze eigen mensen, klanten en partners willen samenwerken

Digitale boost door corona

Medeoprichter Allard Warmelink vult aan: ‘Je ziet dat de coronacrisis afgelopen jaar een grote boost heeft gegeven aan de groei van digital commerce. Om jezelf te onderscheiden binnen dit speelveld, blijft de kracht van je merk en storytelling heel belangrijk. De sleutel ligt uiteindelijk in het creëren van ervaringen die mensen echt bijblijven als ze jouw product kopen en gebruiken. Dat gaat veel verder dan gave content maken of een nieuwe shop ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan een slimme augmented reality applicatie voor het passen van je kleding, een wasadvies per e-mail of Whatsapp een paar dagen na je aankoop of het faciliteren van de verkoop van je tweedehands kleding als je toe bent aan iets nieuws. Er zijn nog zoveel mogelijkheden op dit vlak die merken onbenut laten.’

Van A-merken tot scale-ups

Volgens Orsi Szentes zijn A-merken vaak sterk op het branding vlak, maar hebben ze in de regel meer moeite om het commerce, performance en data stuk goed op orde te krijgen. ‘Scale-ups hebben die zaken juist vaak in hun DNA zitten, maar vinden het op hun beurt weer enorm moeilijk om een echt merk te bouwen. Beide typen klanten gaan we vanuit GoodKarma helpen met deze uitdagingen.’

Karma Culture

Van der Heijden zegt over de naam van het bureau: ’GoodKarma is niet alleen maar een leuke naam, het is de manier waarop we willen ondernemen en met onze eigen mensen, klanten en partners willen samenwerken. Het betekent ook dat we een actieve rol willen pakken om onze eigen wereld en die van onze klanten te verbeteren. Zo zijn we druk bezig om onze B-Corp certificering te behalen en willen we alle leden van ons team laten participeren in de groei en het succes van het bureau.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken