Marcel van der Heijden start GoodKarma
- Bureaus
- 23 jul 2021 @ 08:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Nieuwkomers
- 23 jul 2021 @ 08:48
- Sjaak Hoogkamer
Marcel van der Heijden, in het verleden oprichter en managing director van social agency A friend of mine en in 2016 mede aan de basis stond van bureau Dept, begint een nieuw bureau, GoodKarma.
Hij doet dit met Allard Warmelink (r. op de foto) (voormalig commercial director bij Boomerang Agency) en Orsi Szentes (m. op de foto) (voormalig head of growth bij LabFresh).
Branded Commerce
Het bureau richt zich op volgens Van der Heijden op ‘het creëren van ervaringen waarbij branding en commerce elkaar versterken.’ Van der Heijden legt uit: ‘Merken kiezen vaak tussen het creëren van awareness voor hun merk of het vergroten van hun sales. Wij zien echter steeds vaker dat sterk groeiende merken zoals Ace & Tate, Polestar, VanMoof, Crisp en modemerken zoals Colourful Rebel en Labfresh in staat zijn om hun branding en commerce-activiteiten met elkaar te laten samensmelten. Wij willen onze klanten laten zien dat het bouwen van een sterk merk en het vergroten van je sales hand in hand met elkaar moeten gaan. Of zoals David Ogilvy het ooit fameus verwoordde ‘If it doesn't sell, it isn’t creative’.
GoodKarma is niet alleen maar een leuke naam, het is de manier waarop we willen ondernemen en met onze eigen mensen, klanten en partners willen samenwerken
Digitale boost door corona
Medeoprichter Allard Warmelink vult aan: ‘Je ziet dat de coronacrisis afgelopen jaar een grote boost heeft gegeven aan de groei van digital commerce. Om jezelf te onderscheiden binnen dit speelveld, blijft de kracht van je merk en storytelling heel belangrijk. De sleutel ligt uiteindelijk in het creëren van ervaringen die mensen echt bijblijven als ze jouw product kopen en gebruiken. Dat gaat veel verder dan gave content maken of een nieuwe shop ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan een slimme augmented reality applicatie voor het passen van je kleding, een wasadvies per e-mail of Whatsapp een paar dagen na je aankoop of het faciliteren van de verkoop van je tweedehands kleding als je toe bent aan iets nieuws. Er zijn nog zoveel mogelijkheden op dit vlak die merken onbenut laten.’
Van A-merken tot scale-ups
Volgens Orsi Szentes zijn A-merken vaak sterk op het branding vlak, maar hebben ze in de regel meer moeite om het commerce, performance en data stuk goed op orde te krijgen. ‘Scale-ups hebben die zaken juist vaak in hun DNA zitten, maar vinden het op hun beurt weer enorm moeilijk om een echt merk te bouwen. Beide typen klanten gaan we vanuit GoodKarma helpen met deze uitdagingen.’
Karma Culture
Van der Heijden zegt over de naam van het bureau: ’GoodKarma is niet alleen maar een leuke naam, het is de manier waarop we willen ondernemen en met onze eigen mensen, klanten en partners willen samenwerken. Het betekent ook dat we een actieve rol willen pakken om onze eigen wereld en die van onze klanten te verbeteren. Zo zijn we druk bezig om onze B-Corp certificering te behalen en willen we alle leden van ons team laten participeren in de groei en het succes van het bureau.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing