Marcel van der Heijden start GoodKarma
- Bureaus
- 23 jul 2021 @ 08:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Nieuwkomers
- 23 jul 2021 @ 08:48
- Sjaak Hoogkamer
Marcel van der Heijden, in het verleden oprichter en managing director van social agency A friend of mine en in 2016 mede aan de basis stond van bureau Dept, begint een nieuw bureau, GoodKarma.
Hij doet dit met Allard Warmelink (r. op de foto) (voormalig commercial director bij Boomerang Agency) en Orsi Szentes (m. op de foto) (voormalig head of growth bij LabFresh).
Branded Commerce
Het bureau richt zich op volgens Van der Heijden op ‘het creëren van ervaringen waarbij branding en commerce elkaar versterken.’ Van der Heijden legt uit: ‘Merken kiezen vaak tussen het creëren van awareness voor hun merk of het vergroten van hun sales. Wij zien echter steeds vaker dat sterk groeiende merken zoals Ace & Tate, Polestar, VanMoof, Crisp en modemerken zoals Colourful Rebel en Labfresh in staat zijn om hun branding en commerce-activiteiten met elkaar te laten samensmelten. Wij willen onze klanten laten zien dat het bouwen van een sterk merk en het vergroten van je sales hand in hand met elkaar moeten gaan. Of zoals David Ogilvy het ooit fameus verwoordde ‘If it doesn't sell, it isn’t creative’.
GoodKarma is niet alleen maar een leuke naam, het is de manier waarop we willen ondernemen en met onze eigen mensen, klanten en partners willen samenwerken
Digitale boost door corona
Medeoprichter Allard Warmelink vult aan: ‘Je ziet dat de coronacrisis afgelopen jaar een grote boost heeft gegeven aan de groei van digital commerce. Om jezelf te onderscheiden binnen dit speelveld, blijft de kracht van je merk en storytelling heel belangrijk. De sleutel ligt uiteindelijk in het creëren van ervaringen die mensen echt bijblijven als ze jouw product kopen en gebruiken. Dat gaat veel verder dan gave content maken of een nieuwe shop ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan een slimme augmented reality applicatie voor het passen van je kleding, een wasadvies per e-mail of Whatsapp een paar dagen na je aankoop of het faciliteren van de verkoop van je tweedehands kleding als je toe bent aan iets nieuws. Er zijn nog zoveel mogelijkheden op dit vlak die merken onbenut laten.’
Van A-merken tot scale-ups
Volgens Orsi Szentes zijn A-merken vaak sterk op het branding vlak, maar hebben ze in de regel meer moeite om het commerce, performance en data stuk goed op orde te krijgen. ‘Scale-ups hebben die zaken juist vaak in hun DNA zitten, maar vinden het op hun beurt weer enorm moeilijk om een echt merk te bouwen. Beide typen klanten gaan we vanuit GoodKarma helpen met deze uitdagingen.’
Karma Culture
Van der Heijden zegt over de naam van het bureau: ’GoodKarma is niet alleen maar een leuke naam, het is de manier waarop we willen ondernemen en met onze eigen mensen, klanten en partners willen samenwerken. Het betekent ook dat we een actieve rol willen pakken om onze eigen wereld en die van onze klanten te verbeteren. Zo zijn we druk bezig om onze B-Corp certificering te behalen en willen we alle leden van ons team laten participeren in de groei en het succes van het bureau.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers