Candid benoemt Edward Knol als COO
- Bureaus
- 14 sep 2021 @ 08:31
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 sep 2021 @ 08:31
- Michiel van Zaane
Edward Knol is benoemd tot nieuwe Chief Operating Officer (COO) van Candid en zal toetreden tot het directieteam van Candid. In die functie richt hij zich op de verdere ontwikkeling van de bureaus en de platformintegratie.
Knol was sinds 2019 CEO van digital branding agency Born05. Hiervoor werkte hij onder meer als marketingmanager voor Philips en marketingdirecteur voor K-Swiss en zette als Managing Director Maxus Nederland op, later Wavemaker. ’Ik heb twintig jaar ervaring aan klantzijde en tien jaar ervaring aan de bureaukant. Die combinatie kan ik nu inzetten voor de verdere groei van de Candid bureaus’, zegt Knol. ‘In een steeds sneller veranderende wereld is het voor succesvolle communicatie cruciaal om disciplines zodanig in te richten dat deze zich flexibel en geïntegreerd aan onze klanten kunnen aanpassen. Juist deze fluïde platformorganisatie opzet - de kern van de Candid strategie - is waar ik mij komende jaren voor wil inzetten.’
Bij Candid gaat hij nauw samenwerken met Ruud (Rudiger) Wanck (CEO Candid). Als rechterhand van Wanck gaat hij een deel van diens taken overnemen, zodat de CEO zich samen met bestuursvoorzitter Gérard Ghazarian nog nadrukkelijker kan richten op de internationale groei van het Candid platform. Binnenkort volgen op dat gebied nieuwe aankondigingen. Aan Knol de taak om het Candid model verder vorm te geven en te ontwikkelen waarbij nieuwe bureaus naadloos geïntegreerd kunnen worden.
Ruud Wanck: ‘Omdat we als Candid de ambitie hebben om te blijven groeien, is het belangrijk dat nieuwe bureaus en expertises naadloos in ons platformmodel worden ingepast. Edward heeft bewezen dat hij acquisities en integratie op professionele wijze kan managen, zowel vanuit het oogpunt van klanten en adverteerders als vanuit de bureaus zelf. Hij gaat ons daarom helpen met het uitbouwen van het succes.’
Door diverse overnames is Candid in de afgelopen jaren uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke marketing- en communicatieplatform van Nederland.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

