Candid benoemt Edward Knol als COO
- Bureaus
- 14 sep 2021 @ 08:31
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 sep 2021 @ 08:31
- Michiel van Zaane
Edward Knol is benoemd tot nieuwe Chief Operating Officer (COO) van Candid en zal toetreden tot het directieteam van Candid. In die functie richt hij zich op de verdere ontwikkeling van de bureaus en de platformintegratie.
Knol was sinds 2019 CEO van digital branding agency Born05. Hiervoor werkte hij onder meer als marketingmanager voor Philips en marketingdirecteur voor K-Swiss en zette als Managing Director Maxus Nederland op, later Wavemaker. ’Ik heb twintig jaar ervaring aan klantzijde en tien jaar ervaring aan de bureaukant. Die combinatie kan ik nu inzetten voor de verdere groei van de Candid bureaus’, zegt Knol. ‘In een steeds sneller veranderende wereld is het voor succesvolle communicatie cruciaal om disciplines zodanig in te richten dat deze zich flexibel en geïntegreerd aan onze klanten kunnen aanpassen. Juist deze fluïde platformorganisatie opzet - de kern van de Candid strategie - is waar ik mij komende jaren voor wil inzetten.’
Bij Candid gaat hij nauw samenwerken met Ruud (Rudiger) Wanck (CEO Candid). Als rechterhand van Wanck gaat hij een deel van diens taken overnemen, zodat de CEO zich samen met bestuursvoorzitter Gérard Ghazarian nog nadrukkelijker kan richten op de internationale groei van het Candid platform. Binnenkort volgen op dat gebied nieuwe aankondigingen. Aan Knol de taak om het Candid model verder vorm te geven en te ontwikkelen waarbij nieuwe bureaus naadloos geïntegreerd kunnen worden.
Ruud Wanck: ‘Omdat we als Candid de ambitie hebben om te blijven groeien, is het belangrijk dat nieuwe bureaus en expertises naadloos in ons platformmodel worden ingepast. Edward heeft bewezen dat hij acquisities en integratie op professionele wijze kan managen, zowel vanuit het oogpunt van klanten en adverteerders als vanuit de bureaus zelf. Hij gaat ons daarom helpen met het uitbouwen van het succes.’
Door diverse overnames is Candid in de afgelopen jaren uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke marketing- en communicatieplatform van Nederland.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers