Steam ontwikkelt wervingscampagne voor Dienst Justitiële Inrichtingen

Steam ontwikkelt wervingscampagne voor Dienst Justitiële Inrichtingen
  • Bureaus
  • 14 jun 2022 @ 15:26
  • 11012 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Employer branding bureau Steam ontwikkelde in opdracht van Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) een nieuwe campagne met als doel meer medewerkers te werven. DJI heeft veel nieuwe medewerkers nodig, maar is nog te onbekend als werkgever.

De campagne ging begin juni van start. Er zijn onder meer beveiligers, verpleegkundigen, sociaal werkers en psychologen nodig. DJI daagt mensen uit om voorbij vooroordelen te kijken en te ontdekken wat het werk bij DJI inhoudt. Die uitnodiging is vertaald in de campagne ‘Er zit meer achter werken bij DJI’ die bestaat uit onder andere online video’s en een nieuwe werkenbijDJI.nl website. De medewerkers in de video zijn echte medewerkers bij DJI, de gedetineerden worden gespeeld door acteurs.

DJI kent verschillende soorten inrichtingen voor diverse categorieën gedetineerden, onder andere gevangenissen, forensische klinieken, detentiecentra en jeugdinrichtingen. Met 50 locaties en gemiddeld 11.335 mensen per dag die bij DJI verblijven, hebben de ruim 16.000 medewerkers maatschappelijk belangrijk werk te doen. Niet alleen de krappe arbeidsmarkt, maar ook de leeftijdsuitstroom zorgt voor een uitdagende wervingsvraag. Voor DJI is deze wervingsopgave urgent, omdat onvoldoende personeel de veiligheid raakt van medewerkers, gedetineerden en de samenleving.

Uitdaging
DJI heeft behoefte aan een aansprekende wervingscampagne, om als werkgever zichtbaar, aantrekkelijk en herkenbaar te worden. ‘We hebben nu nog een relatief onbekende naam op de arbeidsmarkt en als mensen ons wel kennen, merken we dat ze bepaalde vooroordelen hebben, vooral over gedetineerden zelf. Eigenlijk weten ze niet goed wat werken in de gevangenis inhoudt. Er zit zoveel achter ons werk, achter die muren, hekken en deuren. Met de campagne kunnen we niet alleen laten zien wat werken bij DJI echt inhoudt, maar ook wat mensen trots maakt om elke dag bij DJI aan de slag te gaan’ legt Corin Kuijpers, Senior Employer Branding Specialist bij DJI uit.

De campagne ‘Er zit meer achter werken bij DJI’ laat zien dat het werk over veel meer gaat dan werken in een gesloten setting, vult Onno Gout, Client Director bij Steam, aan. ‘Het gaat over werken aan veiligheid en samenwerken aan de terugkeer in de maatschappij. Dit is belangrijk omdat iedere gedetineerde straks gewoon weer iemands buurman of buurvrouw kan zijn.’

Credits:
Opdrachtgever: Dienst Justitiële Inrichtingen
Verantwoordelijken bij DJI: Mascha Beentjes, Corin Kuijpers, Sharon Nobel, Bastiaan Willems.
Bureau: Steam
Concept: Cyril Chermin, Rens de Groot
Art & Copy: Cyril Chermin, Rens de Groot, Maarten Kuipers
Account: Onno Gout, Pim Jansen, Ingrid Bauhuis
Productiemaatschappij: DPPLR
Regie: Charlotte Scott Wilson
DOP: Tim Kerbosch
Producer: Nienke Bliek

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken