Bezoeker Kröller-Müller Museum is ‘eindkunstenaar’ in nieuwe campagne

- Bureaus
- 12 okt 2023 @ 14:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 okt 2023 @ 14:19
- Michiel van Zaane
Het Haarlemse creatieve bureau Onze Kapel ontwikkelde de crossmediale campagne ‘Kijken is een kunst’ voor het Kröller-Müller Museum, die kunst toegankelijk wil maken voor iedereen.
‘Met ‘kijken is een kunst’ zetten we de bezoeker neer als hoofdpersoon. Of eigenlijk als eindkunstenaar. Zij leggen met hun blik de laatste hand aan het kunstwerk’ aldus Tim Visser, Creative Lead bij Onze Kapel.
De campagne is een eerbetoon aan de visie van Art & Project. De oprichters, Geert van Beijeren (1933-2005) en Adriaan van Ravesteijn (1938-2015), willen geen standaard ‘poengalerie’ met schilderijen aan de muur. Art & Project moest een nieuw soort galerie worden voor ‘projectmatige kunst’ die een relatie aangaat met het publiek en de tentoonstellingsruimte.
In samenwerking met mediabureau Afdeling Online werd de mediastrategie bedacht en uitgevoerd. Via zowel traditionele als digitale kanalen, brengt de campagne het publiek dichter bij de tentoonstelling en nodigt het uit om de diepere betekenis en het plezier van kunst te verkennen.
De tentoonstelling ‘Eerst komt de liefde voor de kunst. Art & Project in het Kröller-Müller Museum’, is ontworpen om zowel kenners als een nieuw publiek te bereiken. De tentoonstelling met ruim honderd werken van kunstenaars als Jan Dibbets, Ger van Elk en Richard Long is van 30 september 2023 tot 25 februari 2024 te zien in het Kröller-Müller Museum.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
- Podcasts verdiepen Dela-campagne... 07-05-2025
- McDonald’s breidt bureaunetwerk... 07-05-2025
- Creatieve bureaus openen deuren in... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management