VodafoneZiggo gebruikt 90's klassieker bij wervingscampagne

- Bureaus
- 4 okt 2023 @ 08:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 4 okt 2023 @ 08:46
- Michiel van Zaane
Om nieuw personeel te werven grijpt telecomprovider VodafoneZiggo terug op een ‘90’s klassieker: No Limits van het Nederlandse 2 Unlimited. Maar wel in een modern jasje.
VodafoneZiggo zoekt actief naar medewerkers van elk opleidingsniveau en alle leeftijdscategorieën. Maar hoe zorg je ervoor dat je boodschap blijft hangen als een oorwurm? Hiervoor werd met creatief bureau Kaliber een campagne gebouwd rond 90’s hit No Limit, van 2 Unlimited. Maar wel een versie die door producer Bas Bron in een eigentijds jasje werd gestoken. In de bijpassende videoclip krijgt de kijker een voorproefje van de sfeer van het werken bij VodafoneZiggo.
Onbegrensde mogelijkheden
Het thema van de track sluit aan bij de belofte aan de doelgroep dat er 'no limits' zijn aan het verwezenlijken van jouw potentie, volgens VodafoneZiggo. De 90’s klassieker van 2 Unlimited kreeg een remake door Bas Bron, bekend als de man achter de sound van De Jeugd Van Tegenwoordig. De regel ‘Let me hear you say Yeah’ heeft een eigen rol binnen de campagne. Het is de enthousiaste ‘call to action' waarmee we de doelgroep uitdagen om ja te zeggen op de kansen die er voor iedereen bij VodafoneZiggo liggen.
Ook de rap in het nummer kreeg een flinke make-over en is in de nieuwe versie een aanmoediging jezelf te zijn en de spotlight te pakken. Met de track wordt ingespeeld op de 90’s revival trend. De sound van Bas Bron maakt het, met het huidige succes van het laatste album van De Jeugd, ook helemaal van nu.
Voor de videoclip ging VodafoneZiggo in zee met Jonas Beck en Caio Silva. Twee nog jonge regisseurs, maar gevestigde namen als het komt op het maken van videoclips. Dit deden ze al eerder voor Bizzey, Frenna, Ronnie Flex en heel veel anderen. In de clip duiken we in de wereld van VodafoneZiggo en zien we in verschillende werkgebieden voorbij komen. Bijzonder aan de clip is dat vrijwel alle acteurs, inclusief de hoofdrolspeler, echte medewerkers zijn. Een aantal medewerkers in de clip vertelt op de careers website van VodafoneZiggo meer over hun persoonlijke drijfveren en ontwikkelingspad.
Credits:
Opdrachtgever: VodafoneZiggo, Marco Leijenhorst, Ruth Ruigrok, Miranda Brandwijk, Quinte Martens, Eva Huijgen, Kübra Pampal, Fleur Ongering
Strategie & Creatie: Kaliber Interactive, Desmond & Demian, Suzanne Kats
Productie: Studio Studio, Cris & Jef, PostOffice, Shepherd & Fox
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen...
- Chocomel moet het nieuwe biertje worden
- Lang zal ze niet leven: 3FM in actie tegen ALS
- Letterlijk Black Friday voor Buutvrij for life
- Snelle gebruikt als eerste artiest ‘fakevertisen’ voor nieuw...
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen
Laatste Nieuws
- Mr Fox nieuwe bureau voor... 05-12-2023
- Tomorrowmen neemt Rocket Digital over05-12-2023
- P3 Group ontwikkelt game experience... 05-12-2023
- Koninklijke Euser geeft echte... 04-12-2023
- McDonald's transformeert app tot... 01-12-2023
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten... 01-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala