VodafoneZiggo gebruikt 90's klassieker bij wervingscampagne

- Bureaus
- 4 okt 2023 @ 08:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 4 okt 2023 @ 08:46
- Michiel van Zaane
Om nieuw personeel te werven grijpt telecomprovider VodafoneZiggo terug op een ‘90’s klassieker: No Limits van het Nederlandse 2 Unlimited. Maar wel in een modern jasje.
VodafoneZiggo zoekt actief naar medewerkers van elk opleidingsniveau en alle leeftijdscategorieën. Maar hoe zorg je ervoor dat je boodschap blijft hangen als een oorwurm? Hiervoor werd met creatief bureau Kaliber een campagne gebouwd rond 90’s hit No Limit, van 2 Unlimited. Maar wel een versie die door producer Bas Bron in een eigentijds jasje werd gestoken. In de bijpassende videoclip krijgt de kijker een voorproefje van de sfeer van het werken bij VodafoneZiggo.
Onbegrensde mogelijkheden
Het thema van de track sluit aan bij de belofte aan de doelgroep dat er 'no limits' zijn aan het verwezenlijken van jouw potentie, volgens VodafoneZiggo. De 90’s klassieker van 2 Unlimited kreeg een remake door Bas Bron, bekend als de man achter de sound van De Jeugd Van Tegenwoordig. De regel ‘Let me hear you say Yeah’ heeft een eigen rol binnen de campagne. Het is de enthousiaste ‘call to action' waarmee we de doelgroep uitdagen om ja te zeggen op de kansen die er voor iedereen bij VodafoneZiggo liggen.
Ook de rap in het nummer kreeg een flinke make-over en is in de nieuwe versie een aanmoediging jezelf te zijn en de spotlight te pakken. Met de track wordt ingespeeld op de 90’s revival trend. De sound van Bas Bron maakt het, met het huidige succes van het laatste album van De Jeugd, ook helemaal van nu.
Voor de videoclip ging VodafoneZiggo in zee met Jonas Beck en Caio Silva. Twee nog jonge regisseurs, maar gevestigde namen als het komt op het maken van videoclips. Dit deden ze al eerder voor Bizzey, Frenna, Ronnie Flex en heel veel anderen. In de clip duiken we in de wereld van VodafoneZiggo en zien we in verschillende werkgebieden voorbij komen. Bijzonder aan de clip is dat vrijwel alle acteurs, inclusief de hoofdrolspeler, echte medewerkers zijn. Een aantal medewerkers in de clip vertelt op de careers website van VodafoneZiggo meer over hun persoonlijke drijfveren en ontwikkelingspad.
Credits:
Opdrachtgever: VodafoneZiggo, Marco Leijenhorst, Ruth Ruigrok, Miranda Brandwijk, Quinte Martens, Eva Huijgen, Kübra Pampal, Fleur Ongering
Strategie & Creatie: Kaliber Interactive, Desmond & Demian, Suzanne Kats
Productie: Studio Studio, Cris & Jef, PostOffice, Shepherd & Fox
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers