VodafoneZiggo gebruikt 90's klassieker bij wervingscampagne
- Bureaus
- 4 okt 2023 @ 08:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 4 okt 2023 @ 08:46
- Michiel van Zaane
Om nieuw personeel te werven grijpt telecomprovider VodafoneZiggo terug op een ‘90’s klassieker: No Limits van het Nederlandse 2 Unlimited. Maar wel in een modern jasje.
VodafoneZiggo zoekt actief naar medewerkers van elk opleidingsniveau en alle leeftijdscategorieën. Maar hoe zorg je ervoor dat je boodschap blijft hangen als een oorwurm? Hiervoor werd met creatief bureau Kaliber een campagne gebouwd rond 90’s hit No Limit, van 2 Unlimited. Maar wel een versie die door producer Bas Bron in een eigentijds jasje werd gestoken. In de bijpassende videoclip krijgt de kijker een voorproefje van de sfeer van het werken bij VodafoneZiggo.
Onbegrensde mogelijkheden
Het thema van de track sluit aan bij de belofte aan de doelgroep dat er 'no limits' zijn aan het verwezenlijken van jouw potentie, volgens VodafoneZiggo. De 90’s klassieker van 2 Unlimited kreeg een remake door Bas Bron, bekend als de man achter de sound van De Jeugd Van Tegenwoordig. De regel ‘Let me hear you say Yeah’ heeft een eigen rol binnen de campagne. Het is de enthousiaste ‘call to action' waarmee we de doelgroep uitdagen om ja te zeggen op de kansen die er voor iedereen bij VodafoneZiggo liggen.
Ook de rap in het nummer kreeg een flinke make-over en is in de nieuwe versie een aanmoediging jezelf te zijn en de spotlight te pakken. Met de track wordt ingespeeld op de 90’s revival trend. De sound van Bas Bron maakt het, met het huidige succes van het laatste album van De Jeugd, ook helemaal van nu.
Voor de videoclip ging VodafoneZiggo in zee met Jonas Beck en Caio Silva. Twee nog jonge regisseurs, maar gevestigde namen als het komt op het maken van videoclips. Dit deden ze al eerder voor Bizzey, Frenna, Ronnie Flex en heel veel anderen. In de clip duiken we in de wereld van VodafoneZiggo en zien we in verschillende werkgebieden voorbij komen. Bijzonder aan de clip is dat vrijwel alle acteurs, inclusief de hoofdrolspeler, echte medewerkers zijn. Een aantal medewerkers in de clip vertelt op de careers website van VodafoneZiggo meer over hun persoonlijke drijfveren en ontwikkelingspad.
Credits:
Opdrachtgever: VodafoneZiggo, Marco Leijenhorst, Ruth Ruigrok, Miranda Brandwijk, Quinte Martens, Eva Huijgen, Kübra Pampal, Fleur Ongering
Strategie & Creatie: Kaliber Interactive, Desmond & Demian, Suzanne Kats
Productie: Studio Studio, Cris & Jef, PostOffice, Shepherd & Fox
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
- DJI werft vakmensen met betekenisvolle nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

