Johnny Cashew en Buutvrij promoten duurzame cashewnoten

- Bureaus
- 6 dec 2023 @ 09:24
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 dec 2023 @ 09:24
- Michiel van Zaane
Buutvrij for life en Johnny Cashew bundelen hun krachten in een campagne voor duurzame cashewnoten, rechtstreeks uit het land van herkomst.
Cashewnoten worden geoogst in landen als Tanzania, gepeld in Azië en gaan dan per boot naar Nederland (12.000 onnodige kilometers). De missie van Johnny Cashew is dat alle cashewnoten verwerkt moeten worden in het land van herkomst, waardoor onnodige kilometers en CO2-uitstoot worden vermeden. De samenwerking tussen Johnny Cashew en Buutvrij resulteert in een outdoor postercampagne die dit probleem aankaart.
De postercampagne, bestaande uit drie verschillende creaties met woordspelingen, is door heel Nederland te zien. Ze vertellen in een paar woorden het verhaal van Johnny Cashew en laten zien dat het ook anders kan met die cashewnoten.
De keuze van Buutvrij voor deze samenwerking komt onder meer voort uit de toewijding aan merken die een positieve impact hebben op de wereld. ‘We werken graag voor merken die goed zijn voor de wereld. En Johnny Cashew past daar perfect bij. Dus we zijn trots op deze klant en deze campagne. Kleurrijke posters die je vertellen waar jouw cashewnoten vandaan komen. Spoiler: dichtbij huis, gewoon zoals het hoort.’
Buutvrij for life kwam afgelopen week in het nieuws vanwege een actie om een financiële crisis te overleven. Reuben Alexander: ‘De campagne is een enorm succes en we worden overladen door mensen die ons werk gunnen (vooral B-corps en andere 'groene' merken). Dus er staat veel in het teken van deze actie. Dat neemt niet weg dat we in de tussentijd ook veel mooi werk doen voor merken die vóór de actie al voor ons gekozen hadden. Zo ook dit werk voor Johnny Cashew. En ook daar zijn we dankbaar voor en trots op.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- China
- Buutvrij for life
- pellen
- postercampagne
- Tanzania
- CO2
- Nederland
- cashewnoten
- Johnny Cashew
- duurzaam
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

