Johnny Cashew en Buutvrij promoten duurzame cashewnoten

- Bureaus
- 6 dec 2023 @ 09:24
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 dec 2023 @ 09:24
- Michiel van Zaane
Buutvrij for life en Johnny Cashew bundelen hun krachten in een campagne voor duurzame cashewnoten, rechtstreeks uit het land van herkomst.
Cashewnoten worden geoogst in landen als Tanzania, gepeld in Azië en gaan dan per boot naar Nederland (12.000 onnodige kilometers). De missie van Johnny Cashew is dat alle cashewnoten verwerkt moeten worden in het land van herkomst, waardoor onnodige kilometers en CO2-uitstoot worden vermeden. De samenwerking tussen Johnny Cashew en Buutvrij resulteert in een outdoor postercampagne die dit probleem aankaart.
De postercampagne, bestaande uit drie verschillende creaties met woordspelingen, is door heel Nederland te zien. Ze vertellen in een paar woorden het verhaal van Johnny Cashew en laten zien dat het ook anders kan met die cashewnoten.
De keuze van Buutvrij voor deze samenwerking komt onder meer voort uit de toewijding aan merken die een positieve impact hebben op de wereld. ‘We werken graag voor merken die goed zijn voor de wereld. En Johnny Cashew past daar perfect bij. Dus we zijn trots op deze klant en deze campagne. Kleurrijke posters die je vertellen waar jouw cashewnoten vandaan komen. Spoiler: dichtbij huis, gewoon zoals het hoort.’
Buutvrij for life kwam afgelopen week in het nieuws vanwege een actie om een financiële crisis te overleven. Reuben Alexander: ‘De campagne is een enorm succes en we worden overladen door mensen die ons werk gunnen (vooral B-corps en andere 'groene' merken). Dus er staat veel in het teken van deze actie. Dat neemt niet weg dat we in de tussentijd ook veel mooi werk doen voor merken die vóór de actie al voor ons gekozen hadden. Zo ook dit werk voor Johnny Cashew. En ook daar zijn we dankbaar voor en trots op.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- cashewnoten
- pellen
- postercampagne
- Johnny Cashew
- China
- CO2
- Buutvrij for life
- Tanzania
- duurzaam
- Nederland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

