De marketingtransfers van week 9, 2024

De marketingtransfers van week 9, 2024
  • Bureaus
  • 1 mrt 2024 @ 11:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Ondanks de voorjaarsvakantie zijn ook deze week weer diverse marketeers, PR-personen en andere creatievelingen een nieuwe uitdaging aangegaan en hebben een transfer naar hun volgende levenslange werkgever of functie gemaakt. MarketingTribune merkt het op.

Gewaardeerd MarketingTribune-columnist Peter Minkjan is sinds deze week mede-eigenaar van 360 Scouting. Zoals de naam al doet vermoeden scout zijn bedrijf op drie continenten met videoscouts naar nieuw talent voor betaald voetbalclubs. ‘In mijn nieuwe rol ben ik verantwoordelijk voor de marketing van ons bedrijf. Het is een functie waarin ik mijn passie voor marketing, voetbal en innovatie kan combineren, en waar ik me weer helemaal kan onderdompelen in een nieuwe branche. Hoe mooi is dat? En alle grapjes over het feit dat ik zonder enige verstand van voetbal en noemenswaardige kwaliteiten op het veld dit avontuur aanga, mogen op mijn LinkedIn-profiel geplaatst worden.’


Op de linkerflank Peter Minkjan en rechtsback oprichter van 360 Scouting Marco van der Heide, ooit profvoetballer bij Cambuur.

Uitgeverij A.W. Bruna, dat onder meer de bestsellers (dat zijn boeken. ‘Een stapel faxen’ zoals de redactie laatst op een VHS-cassette zag. Een VHS-cassette is een soort streamingdienst die je terug moet spoelen na gebruik) van Suzanne Vermeer, John Grisham en James Clear uitgeeft, heeft Ilse van der Zee aangesteld als nieuwe directeur. Zij volgt Marieke Niezen op die sinds 2018 de directeursrol bij A.W. Bruna vervulde.

Van der Zee kijkt zelf enorm uit naar het vervullen van haar nieuwe functie. ‘Dankzij onze auteurs en mijn geweldige collega’s was A.W. Bruna de afgelopen jaren marktleider op de gebieden spanning en populaire psychologie. Ook hebben we een stevige positie verworven binnen de luisterboekenmarkt. Ik heb er alle vertrouwen in dat we als team ons marktaandeel de komende jaren verder uit gaan bouwen met spraakmakende boeken die aansluiten op de behoeftes van het leespubliek.’


Ilse van der Zee.

En dan internationaal nieuws, want MarketingTribune weet nu eenmaal alles (mits het meteen doorplaatsbaar naar ons gemaild wordt). Wereldwijd digital marketing- en communicatiebureau Clarity heeft een nieuwe president Noord-Amerika benoemd. Van het bedrijf dan. De nieuwe president is Kristen Ingraham, een ervaren Amerikaanse communicatiespecialist. Ingraham is gevestigd in New York en heeft meer dan twintig jaar ervaring in B2B- en B2C-communicatie, geïntegreerde marketing en C-suite advies bij toonaangevende bureaus in Noord-Amerika.


Kristen Ingraham.

Hagens PR heeft Naomi Hogervorst als PR Consultant, Yorick Fliervoet als Senior PR Specialist en Stefanie van Vonderen als Campagne Manager in dienst genomen. Daarmee groeit het bureau alweer, volgens het persbericht, en wel naar een compleet voetbalteam inclusief wissels: 18 personen. En dat is nodig ook, want het klantenbestand groeit ook gestadig door. Volgens het persbericht. Uiteraard zijn er ook quotes van de blije nieuwe Hagens-medewerkers:

Hogervorst: ‘De vrijheid om te experimenteren en de positieve cultuur zijn inspirerend. Ik kon niet wachten om deel uit te maken van dit fantastische team en maatschappelijke impact te maken.’

Fliervoet: ‘De zeldzame combinatie van een top team, inhoudelijke projecten en een onderbouwde benadering van het PR vak, maakt het dat ik elke ochtend met een grijs op de pont sta. Het voelt als een professionele droom om bij Hagens te werken.’

Van Vonderen: ‘Hagens is human first, dat komt terug in zowel de PR-aanpak als de werkcultuur. We zijn goed georganiseerd en het team is gedreven. Dankzij deze combinatie presteert het team optimaal. Ik ben trots om hier onderdeel van te zijn.’


V.l.n.r. Naomi Hogervorst, Yorick Flervoet en Stefanie van Vonderen.

Lindblom, een adviesbureau voor communicatie, public relations en public affairs (alsof de overheid ooit onduidelijk communiceert) in Den Haag breidt uit met twee nieuwe campagnemedewerkers. Sinds begin februari is het team versterkt met Janske ter Horst (26) en Rijk van Vliet (25). Beiden gaan aan de slag met public affairs projecten en corporate communicatie opdrachten.

Ter Horst volgde een bacheloropleiding aan de Hogeschool voor Journalistiek, waarna ze een master in Media Studies afrondde aan de Universiteit van Amsterdam.

Van Vliet studeerde politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Na het behalen van zijn MSc in European Politics and External Relations deed hij een MA in geschiedenis aan de Universiteit Utrecht.

Piwik Pro breidt zijn C-suite uit met de benoeming van een nieuwe Chief Product Officer (CPO) en Chief Technology Officer (CTO). De huidige CPO, Kuba Bomba, zal de rol van CTO vervullen. Kristian Humle Lauritsen wordt de nieuwe CPO. C-3PO wordt geen lid van de C-Suite.

Piwik Pro is opgezet als een concurrent van Google Analytics met producten als een Customer Data Platform en ecommerce rapportage. De nieuwe CPO, Kristian Humle Lauritsen, heeft veel ervaring in SaaS productontwikkeling, met de nadruk op privacy en databeveiliging. ‘Ik ben diep onder de indruk van de kwaliteit van het product en de expertise en passie bij Piwik Pro’ zegt hij.

Kuba Bomba, de huidige CPO, zal de rol vervullen van CTO. Hij werkt dan samen met de technische teams om de product roadmap te leveren en het ontwikkelingsproces te optimaliseren. Bomba werkt al sinds de oprichting van het bedrijf bij Piwik Pro. Ook hij is onder de indruk, maar dan van zijn nieuwe collega. ‘Ik ben erg onder de indruk van Kristians ervaring en leiderschapsvaardigheden. We hebben een sterke relatie opgebouwd die veel goeds belooft voor onze samenwerking en productontwikkeling. De roadmap is ambitieus, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we de grenzen nog verder kunnen verleggen en nog meer waarde kunnen leveren aan de gebruikers’, zegt Kuba Bomba.


Kuba Bomba (links) en Kristian Humle Lauritsen (niet links).

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken