De marketingtransfers van week 23, 2024

De marketingtransfers van week 23, 2024
  • Bureaus
  • 7 jun 2024 @ 11:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Europese verkiezingen of niet, de transfermolen blijft draaien. Het lijkt wel voetbal, maar dan wél belangrijk. MarketingTribune behoudt het overzicht.

Geen échte marketingtransfer, maar toch de moeite waard om te vermelden. Creative digital agency Happy Horizon opent een nieuw kantoor in Arnhem. Dit nieuwe hub-kantoor brengt de bureaus EF2, Vertigo 6, Vortex Agency en Happy Horizon samen onder één dak. ‘Onze nieuwe hub in Arnhem stelt ons in staat om al onze disciplines samen te brengen op één van de mooiste plekken van Arnhem en we zijn nu klaar voor de toekomst’ aldus Wouter van den Berg, hub-manager van Happy Horizon Arnhem. ‘Met alle expertise in huis zijn we het beste allround marketing en development agency in de regio.’


De nieuwe hub in Arnhem.

Ad Maatjens, eigenaar van Sponsormaps en in een grijs verleden oprichter en hoofdredacteur van vaktitel Sponsorreport, sluit zich in juni aan bij bureau LVWB Fundraising. Maatjens heeft ruim 25 jaar ervaring in sponsoring en partnerships met bedrijven die actief zijn in uiteenlopende sectoren zoals sport, entertainment en cultuur. Hij werkte eerder bij Lenthe Publishers.


Ad Maatjens.

Nyima Sanneh (28) is per direct gestart als PR-consultant bij het Amsterdamse PR- en contentmarketingbureau Mediatic. De geboren Amsterdamse komt over van SimplyPR.
Sanneh: ‘Bij Mediatic gebruik ik mijn passie voor content en communicatie-vraagstukken om mensen en merken met elkaar te verbinden. Mijn hoofdreden om over te stappen, was de veelzijdigheid van het bureau, zowel in het klantportfolio als de verschillende manieren waarop Mediatic PR inzet. Ook kan ik me goed vinden in de merkbelofte: alert zijn.’


Nyima Sanneh.

IN10 en GRRR, beiden onderdeel van Handpicked, gaan verder als Norday. Hierdoor ontstaat een design- en innovatiebureau met 68 medewerkers in Rotterdam en Amsterdam, onder leiding van managing director Rebecca Stadman. Het vernieuwde bureau richt zich op “mensgerichte innovatie”.
Het nieuwe managementteam van Norday bestaat uit Rebecca Stadman (MD), Rolf Coppens (creatie), Marlies de Gooijer (strategie), Geoffrey Jansen (business), en Wade de Wit (operations). Gezamenlijk bestaat het portfolio uit projecten voor opdrachtgevers zoals The Ocean Cleanup, Fastned, Stedelijk Museum Amsterdam, zorginstellingen Cordaan en Thebe, Anne Frank Stichting, NPO, Rijksoverheid, meerdere ministeries en Gemeente Rotterdam en Amsterdam.


Het managementteam van Norday.

Per 1 juni is het managementteam van Proof uitgebreid met Charlotte Jacobs-Hoffman. De nieuwe business director en chief of staff geeft samen met managing director Sascha Becker verder vorm aan de groei van het Amsterdamse boutique consultancy bureau. Het bureau doet “strategisch werk op het gebied van employee & leadership alignment. Voor organisaties in binnen- en buitenland op het snijvlak van communicatie, HR en marketing.”
Jacobs-Hoffman is een ervaren hr- en business professional. Hiervoor werkte zij bij Omnicom PR Group als head of people & culture en als business director talent & transformation. Daarnaast coacht zij leidinggevenden op het gebied van organisatie transformaties. ‘Bij Proof ga ik twee rollen vervullen: als business director adviseer ik opdrachtgevers over verander- en alignmentstrategieën. En als chief of staff ben ik verantwoordelijk voor het welzijn en de ontwikkeling van alle Proof medewerkers. Ik ben heel blij met deze dubbelrol omdat ik heilig geloof in “practice what you preach”’ aldus Charlotte.


Charlotte Jacobs-Hoffman en managing partner Sascha Becker.

Met ingang van 1 juni is Ana Henriques aangesteld als Head of Marketing Communications voor TUI Nederland en TUI België. In deze rol is zij verantwoordelijk voor het verder bouwen aan de TUI merken, het inrichten van de optimale campagneplanning afgestemd op de commerciële behoeftes en de diverse verkoopkanalen. Ook het invullen van social media activiteiten en het organiseren van events en beurzen behoren tot haar scope. Zij wordt hierin ondersteund door een Belgisch-Nederlands team en rapporteert aan Director Marketing & Distribution Support TUI Benelux Roosmarijn Quartier. Henriques werkte al zes jaar bij de reisorganisatie als Head of Branding & Campaigns voor Nederland, waar later ook België aan toegevoegd werd.


Ana Henriques.

Yvonne Nassar gaat (na haar spreekbeurt op NMD) stoppen bij het Van Gogh Museum als Head of Marketing & Communication . 'Na het prachtige 50-jarige jubileum van ons museum afgelopen jaar, vind ik het nu een mooi moment om mijn marketing- & communicatiestokje over te dragen. Met een glimlach terugblikkend en vooruitkijkend. Zo’n 3,5 jaar geleden in Coronatijd begonnen, met onder andere als doel om meer bezoekers uit Nederland en een jongere doelgroep aan het museum te binden. En als lid van het Managementteam de nieuwe Groep Marketing & Communicatie vorm te geven.’
Nassar blijft tot en met  31 juli 2024 verbonden aan het van Gogh. Daarna gaat ze haar eigen 50 jarige jubileum vieren en plannen maken over what‘s next.


Yvonne Nassar.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken