Hankook doorbreekt clichés met merkcampagne

- Bureaus
- 16 jul 2025 @ 09:37
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 jul 2025 @ 09:37
- Kel Koenen
Hankook introduceert een opvallende pan-Europese merkcampagne die afrekent met de conventies in de bandenbranche. Onder het motto ‘Live your life. Leave tires to us’ zet het Zuid-Koreaanse merk via bureau Innocean Berlin de mens centraal en niet de techniek.
‘De meeste mensen geven simpelweg niet om banden en dat is oké’, luidt het uitgangspunt van de nieuwe strategie. In plaats van angstgedreven veiligheidsscenario’s of technische specificaties, kiest Hankook voor herkenbaarheid, luchtigheid en vertrouwen. ‘We willen mensen vooral laten doen waar zij gelukkig van worden. De banden? Die regelen wij wel’, aldus Lars Herberer, Creative Lead EU bij Hankook Tire.
De campagne wordt tot leven gebracht door Hank, een gepensioneerde monteur die via social media zijn nieuwe passies deelt – van pottenbakken tot mediteren. In zijn oude garage, nu omgetoverd tot creatieve studio, trekt Hank op geestige wijze parallellen tussen zijn hobby’s en zijn liefde voor banden. Zo deelt hij ongemerkt bandenwijsheid, zonder belerend over te komen.
Bekijk de commercial hieronder:
‘Deze campagne is een radicale wending voor de sector’, zegt Gabriel Mattar, European CCO van Innocean Berlin. ‘Dankzij de moed van Hankook om een eerlijk en menselijk verhaal te vertellen, konden wij een merkplatform ontwikkelen met echte persoonlijkheid.’
Naast de contentserie rond Hank krijgt ook de bredere socialmediastrategie van Hankook een update. De nieuwe aanpak – met visuals van mensen die volop van het leven genieten, subtiel ondersteund door Hankook-banden – benadrukt rust, vrijheid en gebruiksgemak.
De campagne wordt medio juli uitgerold in veertien Europese landen, met zowel langere video’s als social native content in lokale talen.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom niet’-campagne
Laatste Nieuws
- Hankook doorbreekt clichés met... 16-07-2025
- 'Ons team mag locatie- en... 16-07-2025
- Spil en team5pm in strijd tegen... 15-07-2025
- Lies doet het weer goed, Centraal... 15-07-2025
- Strategische denkers (17): ‘Het... 15-07-2025
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers