Spil en team5pm in strijd tegen nieuwsarmoede

- Bureaus
- 15 jul 2025 @ 17:29
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 jul 2025 @ 17:29
- Kel Koenen
Het onafhankelijke jongerennieuwsmerk Spil heeft team5pm aangesteld als social agency. Samen willen zij nieuwsarmoede onder jongeren bestrijden en Spil stevig positioneren als dé journalistieke stem voor 15- tot 25-jarigen op platforms als TikTok, Instagram en YouTube.
Het merk, onlangs officieel gelanceerd, richt zich op het toegankelijk maken van betrouwbare en inhoudelijke journalistiek via formats die aansluiten bij de leefwereld van jongeren. De samenwerking met team5pm, dat al eerder meewerkte aan de social-first strategie van het platform, markeert een nieuwe stap in die missie.
‘Met Spil zetten we een nieuwe standaard voor nieuws op social media: journalistiek die relevant is voor jongeren én gemaakt is in hun taal’, aldus Mio Blankesteijn, Client Service Director bij team5pm. ‘We combineren journalistieke waarden met sociale media door gecontroleerde verhalen met meerdere perspectieven te delen.’
Volgens Spil-voorman Christopher Kenis is juist die combinatie doorslaggevend: ‘Met team5pm bouwen we aan een social-first aanpak die onze journalistiek versterkt. Door hun expertise te combineren met onze missie, bereiken we jongeren op een manier die hen uitnodigt om mee te denken, te voelen en hun eigen perspectief te vormen.’
De samenwerking omvat strategie, conceptontwikkeling, productie en advertising. Daarbij ligt de focus op het maken van impactvolle, onafhankelijke content die jongeren niet alleen informeert, maar ook activeert. Spil wil het aanbod de komende tijd verder uitbreiden in zowel diepgang als diversiteit, met team5pm als vaste partner.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom niet’-campagne
Laatste Nieuws
- Spil en team5pm in strijd tegen... 15-07-2025
- Lies doet het weer goed, Centraal... 15-07-2025
- Strategische denkers (17): ‘Het... 15-07-2025
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers