Bol lanceert online én fysieke festivalwinkel

Bol lanceert online én fysieke festivalwinkel
  • Food-en-retail
  • 16 jul 2025 @ 07:02
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Terwijl de festivalzomer volop gaande is, speelt Bol in op de stijgende vraag naar kampeer- en festivalproducten met een speciaal samengestelde online festivalwinkel. Onder het motto 'dé festivalwinkel van ons allemaal' biedt Bol deze zomer meer dan 100.000 artikelen aan – van luchtbedden tot Satisfyers.

‘We weten precies wat feestgangers nodig hebben’, stelt Bol. Daarom verzamelde de webwinkel alles wat van pas komt op het festivalterrein – denk aan oordoppen, regenponcho’s, draadloze speakers en populaire spelletjes zoals Hitster. Dat muziekspel ging vorig jaar ruim 30.000 keer over de (digitale) toonbank in de festivalmaanden. Opvallend populair dit jaar zijn walkietalkies, maar ook verzorgingsitems als boobtape, zelfbruiner en anti-blarensticks doen het goed.

Net als voorgaande jaren opent bol bovendien een fysieke Festivalwinkel op Lowlands. Bezoekers kunnen hun bestellingen vooraf online plaatsen via lowlands.bol.com en die ter plekke ophalen. Voor de spontane shopper is er ook een last-minute assortiment op locatie beschikbaar.

Naast de winkel biedt bol ook een uitgebreide leen- en hulpservice. ‘Ons team staat klaar om te helpen bij het opzetten van tenten en leent spullen uit zoals haringen. Dit jaar assisteren we festivalgangers ook bij het afbreken en inpakken van hun kamp op maandag’, aldus Bol.

En wie na sluitingstijd nog energie over heeft: achter de winkel transformeert ‘Het Magazijn’ opnieuw in een geheime nachtclub met verrassingsoptredens.

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken