Zaanse mayonaise heeft eigen tram

- Bureaus
- 5 jul 2024 @ 14:15
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 jul 2024 @ 14:15
- Michiel van Zaane
Sinds kort rijdt een bijzondere Zaanse mayonaise tram door de straten van Amsterdam en Rotterdam. De tram is bestickerd met de Zaanse mayonaise tubes met de herkenbare rode dop.
Een opvallend beeld in de straten. Om ook buiten het straatbeeld aandacht te genereren bedacht Wayne Parker Kent een social activatie die het merk Zaanse mayonaise versterkt. De Zaanse tram, bedacht door The Family, is dan ook meer dan een rijdende advertentie. In aansluiting op de trem regelden Wayne Parker Kent en Zaanse een bijzondere verrassing: voor mensen die de tram misten: een speciale bakfietskoerier zorgt ervoor dat je tóch op tijd op je bestemming kwam. Onderweg werd je ook nog eens getrakteerd op een patatje met mayonaise van Zaanse. De bakfiets was voorzien van dezelfde Zaanse brand assets als de tram.
De afgelopen jaren heeft Zaanse steeds meer initiatieven ontplooid om haar positie als authentiek, Nederlands familiemerk te versterken. ‘De tram en de social activatie zijn een mooie manier om ons merk op een creatieve manier onder de aandacht te brengen,’ aldus Boris Hendriksen, commercieel directeur bij Van Wijngaarden BV, de maker van mayonaise van Zaanse.
‘We zijn trots om iets te kunnen betekenen voor zo'n tof merk en hebben deze activatie met veel enthousiasme ontwikkeld,’ zegt Gerben van der Rijt, Creative Director Wayne Parker Kent.’In lijn met onze visie op social hebben we gekeken naar de kernwaarden van het merk en wat het merk onderscheidend maakt. We bedachten vervolgens een activatie die het goed doet bij de doelgroep, maar ook bijdraagt aan de merkherkenning. De boodschap ‘Zo goed als huisgemaakt' kun je het beste bewijzen als mensen de mayonaise proberen. Onze activatie zorgde ervoor dat nog meer mensen fan zijn geworden van dit prachtige merk.’
De social activatie is gedeeld op platforms zoals Instagram, TikTok en Snapchat.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation